• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 427040
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۲:۱۸

تنظیم فشار خون با آب سبزیجات

 

با مجله اینترنتی چه نیوز در تازه ترین مطالب تغذیه و رژیم همراه باشید.

 

 تنظیم فشار خون با آب سبزیجات, تنظیم فشار خون

آب سبزیجات برای کنترل فشار خون بالا

 

فشار خون بالا به این معنی است که قلب شما برای پمپاژ خون از بدن باید بیشتر کار کند. این افزایش می تواند خطر سکته مغزی ، بیماری های قلبی ، نارسایی کلیه و نابینایی را افزایش دهد.

فشار خون بالا به شرایطی گفته می شود که نیروی خون در برابر دیواره های شریان بسیار زیاد باشد. فشار خون بالا یک مشکل رایج و خطر اصلی بیماری های قلبی عروقی است. علائم می تواند شامل بی قراری یا خواب آلودگی ، خستگی ، اضطراب ، تپش قلب ، تعریق بیش از حد ، لرزش ، تنگی نفس ، سردرد ، حالت تهوع و گاهی گیجی باشد.

 

افزایش سن، کمبود آب بدن، انتخاب نامناسب مواد غذایی و سبک زندگی ناسالم مانند سیگار کشیدن، الکل، استرس، کم تحرکی و اضافه وزن همه از عوامل موثر در این امر هستند. فشار خون بالا کنترل نشده خطرات آنوریسم، نارسایی قلبی، حمله قلبی، آسیب کلیه و سکته را افزایش می دهد، بنابراین مقابله با آن مهم است. بررسی مرتب فشار خون مهم است.

 

افرادی که فشار خون بالاتر از 90/130 میلی متر جیوه دارند ، چون در معرض خطر فشار خون بالا هستند ، باید با متخصصان مشورت کنند. یک بیمار فشار خون بالا باید در مورد رژیم غذایی و سبک زندگی خود احتیاط بیشتری کند. بیماران با فشار خون بالا همچنین باید از غذاهای سرخ شده یا غذاهای مملو از چربی های ترانس دور باشند.

 

 تنظیم فشار خون با آب سبزیجات, تنظیم فشار خون

 آب سبزیجات برای کاهش فشارخون

 

آب سبزیجات برای کاهش فشارخون 

در اینجا تعدادی آب سبزیجات وجود دارد که می توانید در رژیم غذایی فشار خون بالا قرار دهید:

 

1. آب چغندر

چغندر غنی از نیترات است. نیترات به شل شدن رگ های خونی و بهبود جریان خون کمک می کند. اعتقاد بر این است که آب چغندر فقط در طی چند ساعت فشار خون سیستولیک را کاهش می دهد.

 

2. آب اسفناج

آب اسفناج یک روش خوشمزه برای بهره مندی بیشتر خواص سلامتی اسفناج است. سبزیجات برگ دار منبع عالی پتاسیم است. پتاسیم به شما کمک می کند تا تنش در رگهای خونی و عروق شما شل شود ، که باعث افزایش گردش خون و افزایش فشار خون می شود. همچنین سرشار از لوتئین است. لوتئین از ضخیم شدن دیواره عروق جلوگیری می کند ، بنابراین خطر حملات قلبی و فشار خون را کاهش می دهد.

 

3. آب هویج 

هویج مملو از پتاسیم است. هویج یک غذای گیاهی کاملاً سالم برای قلب ایجاد می کند. هویج همچنین خطر تصلب شرایین و سکته مغزی را کاهش می دهد. 

 

4. آب گوجه

ثابت شده است که پتاسیم بر فشار خون بالا تأثیر مثبتی دارد و آب گوجه فرنگی داری پتاسیم می باشد. یک فنجان آب گوجه فرنگی 556 میلی گرم پتاسیم دارد. توصیه می شود که بزرگسالان 4700 میلی گرم دریافت کنند. پتاسیم روزانه ، بنابراین یک وعده آب گوجه فرنگی می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. آب گوجه فرنگی فقط با 43 کالری در هر فنجان می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند ، که همچنین می تواند فشار خون را کاهش دهد.

 

 تنظیم فشار خون با آب سبزیجات, تنظیم فشار خون

تنظیم فشار خون با آب سبزیجات

 

نوشیدنی برای کمک به کاهش فشار خون

این آب میوه حاوی محصولی است که می تواند برای کاهش فشار خون به طور طبیعی مفید باشد. سایر نکات مفید شامل خوردن مقدار زیادی غذای گیاهی، از دست دادن وزن اضافی بدن و ورزش منظم است ، حتی کاهش وزن کم نیز می تواند تأثیر مثبت قابل توجهی بر فشار خون داشته باشد.

 

مواد لازم

1 سیب سبز

2 عدد خیار

4 عدد چوب کرفس

یک دسته جعفری بزرگ

1 لیمو

1 اینچ زنجبیل

 

پوست لیمو را بگیرید.

محصولات را متناسب با آبمیوه گیری خرد کرده و آماده کنید.

آب میوه را بگیرید و بنوشید.

 

اکثر افراد در دوره ای از زندگی فشار خون بالا را تجربه خواهند کرد ، اما شما امروز می توانید با تغییر در سبک زندگی خطر خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

اگر از قبل فشار خون دارید ، می توانید با ترکیبی از تغییرات رژیم غذایی ، ورزش و دارو آن را کنترل کنید.

 

 


منبع: https://www.beytoote.com/health/dietary/bloodpressure-vegetable02-juice.html
بازدید: 813

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top