• پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: 429323
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۶:۴۹

رژیم پل مکنا؛ رژیمی که با قدرت ذهن و مغز شما را لاغر می کند

 

 

رژیم گروهی پل مکنا, مراحل رژیم پل مکنا, لاغری با رژیم پل مکنا

رژیم پل مکنا براساس هیپنوتیزم قرار دارد

 

رژیم پل مکنا یک رژیم غذایی است و از معروفترین و پرطرفدارترین درمانهای هیپنوتیزمی دنیا محسوب می شود که توسط نویسنده ای به همین نام و از کتاب من میتوانم استخراج شده است.

طرز کار رژیم لاغری پل مکنا

در رژیم پل مکنا رویه به این صورت است که برای درمان چاقی احتیاجی به رژیم گرفتن نیست و لازم است تا به صدای بدنتان گوش کنید. در این رژیم سه الگوی رفتاری پایه و اساس افزایش وزن هستند. به این صورت که اگر شما رژیم های محدود کننده و سخت را انجام دهید و یا دچار پرخوری عصبی شوید که در آن در هنگام عصبانیت و یا احساسات دیگر به پرخوری روی آورید و یا رابطه ای ناسالم با غذا داشته باشید،دچار اضافه وزن و چاقی می شوید زیرا شما در این ۳ موقعیت احساس بدی نسبت به غذا و همچنین بدنتان به دست می آورید و از رژیم گرفتن و در ادامه آن، از رسیدن به وزن ایده آلتان دلسرد می‌شوید.

 

به طور کلی رژیم پل مکنا براساس هیپنوتیزم قرار دارد و از طریق ضمیر ناخودآگاه لاغری را به شما هدیه می دهد. پل مکنا معتقد است که رژیم گرفتن، خود باعث استرس مضاعف می شود و این استرس باعث پرخوری،پرخوری عصبی و در نتیجه اضافه وزن می شود.

 

این استرس حتی در افراد پر مشغله نیز یافت می‌شود که فشار زیادی را برای آن ها ایجاد می کند برای همین افراد مشغول آن چنان به سلامتی خود اهمیت نمی‌دهند و زمان خاصی را برای خوردن غذا اختصاص نمی‌دهند و یا در حین غذا خوردن عجله می کنند و سرپایی غذا می خورند همه این ها عواملی هستند که باعث اضافه وزن می شود.

 

تقریباً برای همه افراد پیش می آید که بدون اینکه گرسنه باشند وسوسه شوند تا غذا بخورند زیرا انسان به طور غریزی نمی تواند از خوردن غذا دست بکشد. پل مکنا در کتاب خود می‌گوید که برای کاهش وزن در ابتدا باید به بدن خود و حالات روحی خود توجه کنید.

 

در رژیم پل مکنا به وسیله هیپنوتیزم و با نفوذ به ضمیر ناخودآگاه انسان همه افکار و احساسات منفی از بین می رود و با این کار تمام فضای ذهن از افکار منفی خالی می شود و جا برای افکار و احساسات مثبت باز تر می شود همچنین با این کار استرسی که ناشی از افکار منفی در ذهن فرد است و کمتر می شود.

 

پل مکنا مدعی است که با این روش می توان بدون اینکه غذا خوردن خود را کنترل کنید و مدام کالری جذب شده را شمارش کنید، تا آخر عمر از ریزه‌خواری و پرخوری دور بمانید. زیرا با تأثیر هیپنوتیزم بر ضمیر ناخودآگاه پس از انجام رژیم پل مکنا ذهن شما به صورت ناخودآگاه از ریزه‌خواری و پرخوری دوری می کند و در نتیجه شما چاقی را تجربه نخواهید کرد و احتیاجی ندارید که نگران این مسئله باشید.

 

فواید رژیم پل مکنا, روش پل مکنا, لاغری با هیپنوتیزم

رژیم پل مکنا چهار قانون طلایی دارد

 

شاید باور این مسئله برای تان کمی سخت باشد اما پل مکنا از مثالی جالب برای توجیه این راه درمانی استفاده کرده است او می گوید غذا خوردن به نحوه ی درست مانند رانندگی و بستن بند کفش است شما باید برای انجام این کار ابتدا دقت و تمرکز زیادی را به خرج دهید و بند کفش خود را ببندید و یا رانندگی کنید اما بعد از تکرار این کارها در طولانی مدت بعد از مدتی دیگر به صورت ناخودآگاه بند کفشتان را می بندید و یا ماشین را به حرکت در می آورید. رژیم پل مکنا نیز به همین صورت درست غذا خوردن را برای تان تبدیل به عادت میکند و شما ناخودآگاه و ناخواسته غذای سالم می خورید و به کاهش وزن تان فکر نمی کنید.

 

نحوه انجام رژیم پل مکنا

ابتدا باید در نظر داشته باشید که برای انجام این رژیم ابتدا باید با پزشک معالج تان مشورت کنید و در صورتی که شرایط خاصی داشته باشید آن را آغاز کنید و سپس با دقت دنبال کنید اما در ادامه مراحل انجام رژیم پل مکنا را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

اولین مرحله رژیم پل مکنا

در این مرحله باید تصور کنید که نوشیدنی و خوراکی دلخواه شما بدون هیچ کنترلی در اطراف شما است زمانی که میل به خوردن آن خوراکی و یا نوشیدنی به شما دست می دهد باید میزان اشتهای خود را اندازه گیری کنید از شماره ۱ تا شماره ۱۰.

 

دومین مرحله رژیم پل مکنا

سپس در این مرحله باید به خوراکی فکر کنید که شما از آن بدتان می آید و حال شما را به هم میزند باید چیزی را تصور کنید که واقعاً باعث ایجاد حالت تهوع در شما شود.

 

سومین مرحله رژیم پل مکنا

در این مرحله باید آن خوراکی بد مزه را بخورید و در ذهنتان آن را نیز بچشید به طوری که واقعا احساس کنید در حال خوردن و مزه کردن آن هستید و بتوانید با تمام وجود بلعیدن آن خوراکی را حس کنید و طعم و عطر آن را متوجه شوید.

 

چهارمین مرحله رژیم پل مکنا

اکنون باید غذای مورد علاقه تان را با غذای چندش آور و در کنار هم تصور کنید و غذای مورد علاقه تان را با اضافه کردن مو و کثیفی چندش آور تر کنید.

 

پنجمین مرحله رژیم پل مکنا

اکنون می بینید که غذای مورد علاقه تان بسیار چندش‌آور و منزجر کننده شده است زمان آن است که به غذایی که دوستش دارید فکر کنید و حالا رغبت خود را برای خوردن دوباره آن همانطور که در مرحله اول درجه بندی کردید امتیاز دهید. در این مرحله عدد درجه بندی شده باید بسیار کاهش یافته باشد که نشان از علاقه نداشتن به خوردن آن خوراکی است.

 

 لاغری با هیپنوتیزم, رژیم پل مکنا, طرز کار رژیم لاغری پل مکنا

قوانین گرفتن رژیم پل مکنا

 

چهار قانون طلایی در رژیم پل مکنا

پائول چهار قانون طلایی را برای لاغری و کاهش وزن همراه با پل مکنا کشف کرده است و آن ها را به افراد توصیه می‌کنند.

 

اولین قانون هر زمان احساس گرسنگی کردید غذا بخورید

این مرحله یک سفارش عالی است زیرا زمانی که گرسنه هستید قند خون به صورت ناگهانی افت می کند و اگر شما در این مواقع چیزی بخورید این افت ناگهانی قند خون را متوقف می کنید برای اطلاعات بیشتر باید گفت که این افت ناگهانی باعث وحشت بدن میشود و تصور می کند که احتیاج به ذخیره چربی دارد اما زمانی که اجازه ندهید قند خون کاهش یابد و وحشت بدن متوقف می شود و نیازی به ذخیره چربی نمی باشد. گرسنگی اعلانی است که از سوی بدن برای غذا صورت می گیرد یا به طور کلی گرسنگی صدا زدن عادی بدن برای غذا است.

 

دومین قانون،هر چه دلتان می‌خواهد بخورید و به اینکه چه باید بخورید فکر نکنید

این قسمت یکی از جذاب‌ترین مرحله ها و نکات رژیم پل مکنا است زیرا توسط نظریه‌ ای ثابت شده است که بدن به هر ماده غذایی که احتیاج داشته باشد همان را طلب می کند و انسان به اصطلاح هوس میکند که آن غذا یا خوراکی را بخورد برای اثبات این فرضیه آزمایش جالبی روی کودکان نوپا انجام شد و نتیجه این بود که بدن هر چه را که نیاز دارد طلب میکند و اگر نیازی به آن نداشت آن را محدود می کند در این قسمت شما با خیال راحت می توانید غذاهایی را که هوس کرده اید بخورید زیرا بدنتان به آن احتیاج دارد.

 

رژیم پل مکنا, طرز کار رژیم لاغری پل مکنا, نحوه انجام رژیم پل مکنا

در رژیم پل مکنا با استفاده از هیپنوتیزم به ضمیر ناخودآگاه فرد نفوذ می شود

 

سومین مرحله از هر لقمه غذا لذت ببرید

نویسنده کتاب "من میتوانم" می‌گوید که دقت کرده است که افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند تقریباً کل روز را به غذا خوردن فکر می‌کنند و زمانی که به غذا خوردن مشغول می‌شوند از آن لذت نمی برند و فکرشان جای دیگری است به زبان ساده انسان ها باید در انجام هر کاری تمرکز و دقت شان را برای همان کار اختصاص دهند و غذا خوردن نیز از این موارد جدا نیست. زمانی که شما غذا می خورید باید از آن لذت ببرید و تمام تمرکزتان را روی غذا بگذارید و در دیگر ساعات به غذا فکر نکنید.

 

رژیم گروهی پل مکنا, مراحل رژیم پل مکنا, لاغری با رژیم پل مکنا

کنار گذاشتن غذا پس از احساس سیری چهارمین مرحله رژیم پل مکنا است

 

چهارمین مرحله، کنار گذاشتن غذا پس از احساس سیری

این اصل که معده به زمان احتیاج دارد تا غذای مورد احتیاج دریافتی را تشخیص دهد کاملا درست است. مثلاً زمانی که شما شروع به غذا خوردن می کنید حتی اگر انرژی کافی را دریافت کرده باشید و مواد غذایی مورد نیاز را فراهم کرده باشید معده کمی زمان نیاز دارد تا بتواند آن مقدار را تشخیص دهد و به شما اعلان سیری بدهد برای اینکه بتوانید در زمان درست،دست از غذا خوردن بکشید، باید زمان غذا خوردن را بیشتر کنید و به آرامی و آهستگی شروع به غذا خوردن کنید تا معده بتواند تشخیص دهد که از غذا اشباع شده است و نیازی به غذای بیشتر نیست اگر این کار را نکنید شما می توانید حتی بیشتر از ظرفیت معده نیز مواد غذایی دریافت کنید و سپس احساس سیری کنید که دیگر دیر شده و شما از درون احساس پرشدگی و سنگین شدگی را احساس می کنید.

 

دلایل موفق نشدن افراد در کاهش وزن

پائول مکنا معتقد است که ۹۰ درصد افراد در رژیم ها و کاهش وزن شان شکست می خورند. این افراد کسانی هستند که به چاقی مبتلا هستند و در رژیم هایشان به کالری شماری و محدود کردن خوردن کربوهیدرات ها می پردازند و در واقعیت متحمل گرسنگی می شوند و زمانی که از گرسنگی های ناشی از این رژیم ها خسته می شوند رژیم را قطع می کنند و چون بدن از این محدودیت ها آزاد شده است سعی می کند تا تمام گرسنگی های این مدت را با پرخوری جبران کند. در این زمان است که پرخوری شروع می‌شود و در ادامه وزن از دست رفته بر می‌گردد و یا حتی ممکن است فرد چاق تر شود. به طور کلی این شکست ها سه دلیل اصلی دارند که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم.

 

لاغری با رژیم پل مکنا, فواید رژیم پل مکنا, روش پل مکنا

رژیم پل مکنا یکی از رژیم های غذایی است که با ذهنیت باعث لاغری می شود

 

اولین دلیل رژیم های سخت گیرانه و محدود کننده است

پل مکنا معتقد است که رژیم ها فقط راه دوباره چاق شدن را به افراد یادآوری می کنند. همانطور که گفته شد زمانی که انسان ها برای مدتی از خوردن غذا محروم می شوند و دائم احساس گرسنگی می کنند بعد از تمام شدن رژیم شان و یا بعد از شکست در رژیم، چند برابر غذا می خورند تا تمام گرسنگی های قبلی شان را جبران کنند و این مسئله باعث چاق تر شدن این افراد می‌شود.

 

دومین دلیل پرخوری احساسی و یا پرخوری عصبی

یکی از دلایلی که باعث چاقی و اضافه وزن می شود پرخوری عصبی است زیرا زمانی که شما دچار پرخوری احساسی و یا عصبی می شوید حتی در زمانی که گرسنگی فیزیکی ندارید و به غذا احتیاجی ندارید شروع به غذا خوردن می کنید زیرا می خواهید از ناراحتی های احساسی خود دور شوید و برای دوری از احساساتتان راهی بهتر از پرخوری پیدا نمی کنید.

 

برای دوری از این کار باید ابتدا از خود بپرسید که آیا واقعاً احساس گرسنگی می کنید و یا فقط احساس می کنید که باید به کاری مشغول شوید و احساس متفاوتی دارید زمانی که شما این پرسش را از خودتان می پرسید باعث می‌شود تا مغزتان فرق احساس گرسنگی واقعی را از مشکلات روحی خود تشخیص دهد. زمانی که توانستید فرق این دو موضوع را از یکدیگر بفهمید باید بدانید که اکنون وضعیت شما چیست و اگر واقعا گرسنه نیستید باید به دنبال راهی باشید تا بتوانید احساسات و افکار تان را کنترل کنید.

 

گاهی اوقات این مشکلات دلایل خاصی دارند که خود فرد نیز از آن خبر دارد مثل حادثه ای که در گذشته برای فرد اتفاق افتاده است در این مواقع فرد می تواند با صحبت کردن و شرکت در چند جلسه روانکاوی با یک روانشناس متخصص راه حل درمان پرخوری عصبی خود را پیدا کند و آن را حل کند.

 

داشتن برنامه ریزی غلط

پل مکنا در کتاب خود می گوید که تنها راه کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل خود، نفوذ کردن به ضمیر ناخودآگاه به وسیله هیپنوتیزم است که در ادامه رابطه ذهنی فرد با غذا تغییر می‌یابد و فرد از افزایش وزن راحت می شود. اما دسته دیگری از طرفداران این رژیم می‌گویند که هیپنوتیزم تنها راه کاهش وزن نیست زیرا افراد زیادی وجود دارند که به صورت خودآگاه و با تمرکز کردن روی برنامه غذایی خود کاهش وزن را تجربه کردند و به اندام ایده آل خود رسیده اند.

 

تعداد زیادی از مردم با پیوستن به گروه های لاغری و ورزش کردن با آن ها وزنشان را پایین می آوردند و اغلب این افراد تا آخر عمرشان به صورت منظم و دقیق به این گروه ها می روند تا از وسوسه پرخوری دوری کنند روی وزن ایده‌آل شان باقی بمانند.

 

اما دسته ی دیگری نیز وجود دارند که با این حال که به گروه‌های لاغری می پیوندند و وزنشان را کم می کنند پس از مدتی اراده و تلاش خود را از دست می‌دهند و دوباره دچار اضافه وزن و چاقی می شوند. در این مورد است که می‌توان از هیپنوتیزم و نفوذ به ضمیر ناخوداگاه برای لاغری و درمان اضافه وزن استفاده کرد.

 

به طور کلی در رژیم پل مکنا با استفاده از هیپنوتیزم به ضمیر ناخودآگاه فرد نفوذ می شود و مشکلات فرد را که باعث ایجاد رابطه ناسالم با غذا شده است را یافت می کند و برای رفع آن راه حل هایی به کار گرفته می شود.

 

 


منبع: https://www.beytoote.com/health/dietary/paul-makna02-regime.html
بازدید: 4324

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top