• پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: 429446
تاریخ انتشار: دوشنبه, ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۱۷

11 ماده غذایی برتر برای سم زدایی فلزات سنگین از بدن

سم زدایی بدن از فلزات سنگین, سم زدایی بدن با آب میوه, تغذیه دفع فلزات سنگین از بدن

روشهای سم زدایی فلزات سنگین از بدن

 

غذاهای مفید برای دفع فلزات سنگین از بدن را بشناسید 

بسیاری از فلزات سنگین وجود دارد که مردم به طور مرتب در معرض آنها قرار می گیرند، بدون اینکه متوجه شوند! فلزات سنگینی مانند سرب، جیوه، کادمیوم و آرسنیک در همه جای هوایی که تنفس می کنیم، آبی که می نوشیم، غذاهایی که می خوریم و حتی در محصولات زیبایی که روی پوست خود استفاده می کنیم وجود دارد.

فلزات سنگین خود را در سیستم عصبی مرکزی و استخوان‌ها فرو می‌برند و سال‌ها به صورت زیستی انباشته می‌شوند تا زمانی که ما دچار مشکلات حاد سلامتی ناشی از مسمومیت با فلزات سنگین شویم. عوارض جانبی رایج مرتبط با مسمومیت با فلزات سنگین عبارتند از: خستگی، درد عضلانی، درد مفاصل، سردرد، مه مغزی، گیجی و درد شکم.

 

این 11 غذا به عنوان عوامل کی لیت عمل می کنند که به یون های فلزات سنگین متصل می شوند و سپس از طریق کانال های منظم از بدن دفع می شوند. تا انتها با ما همراه شوید تا بدانید فلزات سنگین چگونه وارد بدن ما می شوند.

 

روش سم زدایی از بدن, سم زدایی فلزات سنگین از بدن, روشهای سم زدایی فلزات سنگین از بدن

سم زدایی فلزات سنگین از بدن با کلرلا

 

شماره 11. کلرلا 

کلرلا یک جلبک تک سلولی آب شیرین است که به عنوان منبع گیاهی امگا 3، آهن و B12 زیستی در دسترس است. این ابر غذای غنی از مواد مغذی به بدن شما کمک می کند تا فلزات سنگین را سم زدایی کند (به ویژه فلزاتی که در مغز، دیواره روده، ماهیچه ها، رباط ها، بافت همبند و استخوان یافت می شوند) و از جذب مجدد آنها جلوگیری می کند. این بیشتر به دلیل سطح بالای کلروفیل آن است. فواید گسترده کلرلا عبارتند از: کاهش التهاب، تقویت سیستم ایمنی و بهبود سطح کلسترول و قند خون.

 

رژیم غذایی سم زدایی, روش سم زدایی از بدن, سم زدایی فلزات سنگین از بدن

سم زدایی فلزات سنگین از بدن با گشنیز

 

شماره 10. گشنیز

گشنیز، یک گیاه با فواید بسیاری برای سلامتی است. به لطف سطح بالای کلروفیل، فلزات سنگین مانند جیوه به راحتی دفع می شوند. نشان داده شده است که گشنیز باعث تسریع دفع جیوه به دنبال حذف آمالگام دندانی می شود. در یک مطالعه آلمانی، محققان دریافتند که سطح جیوه، سرب و آلومینیوم در ادرار پس از مصرف گشنیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

 

سم زدایی بدن با آب میوه, تغذیه دفع فلزات سنگین از بدن, خطرات قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین

سم زدایی فلزات سنگین از بدن با اسپیرولینا

 

شماره 9. اسپیرولینا

اسپیرولینا یک جلبک سبز آبی با محتوای پروتئین قابل توجه 55 تا 70 درصد است که پس از شروع تحقیقات ناسا برای مأموریت های فضایی، محبوبیت پیدا کرد. علاوه بر این، اسپیرولینا حاوی دوز بالایی از بتاکاروتن، ویتامین K و طیف وسیعی از ویتامین‌های B است. اسپیرولینا نیز مانند کلرلا حاوی مقادیر بسیار بالایی کلروفیل است که می تواند به حذف سموم از جریان خون کمک کند و در عین حال از عملکرد بهینه سیستم ایمنی و سطح کلسترول حمایت کند.

 

روش سم زدایی از بدن, سم زدایی فلزات سنگین از بدن, روشهای سم زدایی فلزات سنگین از بدن

سم زدایی فلزات سنگین از بدن با زردچوبه

 

شماره 8. زردچوبه 

این گیاه چند ساله از خانواده زنجبیل حاوی ماده شیمیایی گیاهی به نام کورکومین است. این همان چیزی است که به زردچوبه رنگ منحصر به فرد آن را می دهد. این ادویه ضدالتهابی، سم زدایی شگفت انگیزی را برای بدن شما فراهم می کند. مطالعات نشان داده اند که کورکومین، ماده فعال موجود در ریشه زردچوبه، در ترویج و تشویق فعالیت مسیر سم زدایی بهینه موثر است.

 

سم زدایی فلزات سنگین, سم زدایی بدن, رژیم غذایی سم زدایی

سم زدایی فلزات سنگین از بدن با زنجبیل

 

شماره 7. زنجبیل 

مصرف چای زنجبیل می تواند به کاهش نفخ و بهبود هضم کمک کند و از بین بردن سموم راحت تر شود. جینجرول، ترکیب فعال موجود در زنجبیل، برای هزاران سال برای درمان بیماری ها و ارتقای سلامتی استفاده می شد. مطالعات نشان داده اند که جینجرول یک ضد التهاب طبیعی است و می تواند با از بین بردن رادیکال های آزاد به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند.

 

سم زدایی بدن از فلزات سنگین, سم زدایی بدن با آب میوه, تغذیه دفع فلزات سنگین از بدن

سم زدایی فلزات سنگین از بدن با سبزیجات برگدار

 

شماره 6. سبزیجات برگدار

افزودن سبزیجات برگدار به رژیم غذایی راهی عالی برای حمایت از سم زدایی طبیعی بدن شما است. برخی از سبزیجات برگدار از جمله اسفناج، کلم پیچ، برگ مورینگا، برگ یونجه و جعفری در رتبه های بالایی در لیست قرار دارند. سبزی های برگ دار مملو از مواد مغذی مهمی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین ها هستند. آنها همچنین سرشار از فیبر هستند که باعث دیر هضم آنها می شود و برای سم زدایی روده شما مفید است.

 

رژیم غذایی سم زدایی, روش سم زدایی از بدن, سم زدایی فلزات سنگین از بدن

سم زدایی فلزات سنگین از بدن با چغندر

 

شماره 5. چغندر 

چغندر به طور سنتی برای تحریک آنزیم های کبدی و افزایش صفرا استفاده می شده است که به کبد شما کمک می کند تا سموم را در طول هضم دفع کند. چغندر همچنین سرشار از بتالین و سایر مواد مغذی گیاهی است که نشان داده شده است التهاب را کاهش می دهد، در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند و خطر آسیب کبدی را کاهش می دهد.

 

سم زدایی فلزات سنگین, سم زدایی بدن, رژیم غذایی سم زدایی

سم زدایی فلزات سنگین از بدن با سیر

 

شماره 4. سیر 

سیر به دلیل فواید قلبی شناخته شده است، اما در سم زدایی بدن نیز مفید است. یک ماده شیمیایی طبیعی به نام آلیسین که در سیر یافت می شود، تولید گلبول های سفید خون را افزایش می دهد و به مبارزه با سموم کمک می کند. سیر همچنین منبع عالی گوگرد است که می تواند تولید گلوتاتیون در کبد را افزایش دهد و به فیلتر کردن فلزات سنگین مانند سرب و آرسنیک کمک کند.

 

تغذیه دفع فلزات سنگین از بدن, خطرات قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین, سم زدایی فلزات سنگین

سم زدایی فلزات سنگین از بدن با مصرف زغال اخته

 

شماره 3. زغال اخته وحشی

دلیل اینکه این میوه های ریز در لیست قرار گرفتند، مقادیر بالای آنتی اکسیدان آن هاست. وقتی فلزات سنگین وارد بدن ما می شوند، سلول های ما را اکسید کرده و پیری را تسریع می کنند. افزودن این توت ها به رژیم غذایی شما یک راه عالی برای جلوگیری و معکوس کردن آسیب اکسیداتیو ناشی از فلزات سنگین است.

 

سم زدایی بدن از فلزات سنگین, سم زدایی بدن با آب میوه, تغذیه دفع فلزات سنگین از بدن

سم زدایی فلزات سنگین از بدن با مصرف خارمریم

 

شماره 2. خار مریم

این گیاه گلدار برای سم زدایی کبد بسیار معروف است. "سیلیبین" ماده فعال موجود در خار مریم است که می تواند به بازسازی کبد، حذف سموم و جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد کمک کند. همچنین نشان داده شده است که خار مریم به جبران آسیب کبدی ناشی از فلزات سنگین مانند جیوه، آرسنیک، کادمیوم و سرب کمک می کند.

 

شماره 1. اسیدهای آلی

طبیعت منبع فراوانی از اسیدهای آلی را برای ما فراهم می کند که به عنوان عوامل کی لیت طبیعی عمل می کنند و به فلزات سنگین متصل می شوند. اسید استیک را می توانید در سرکه، اسید سیتریک را در مرکبات، اسید اسکوربیک را در غذاهای کامل و اسید لاکتیک را در سبزیجات ترشی پیدا کنید.

 

قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین چه خطراتی برای سلامتی دارد؟

مشکل انباشته شدن فلزات سنگین این است که اثرات سمی آن می تواند به طور جدی بر هر اندام اصلی بدن تأثیر بگذارد. عوارض سلامتی ناشی از اثرات سمی فلزات سنگین شامل اختلال در عملکرد دستگاه گوارش و کلیه، اختلالات سیستم عصبی، ضایعات پوستی، آسیب عروقی، اختلال عملکرد سیستم ایمنی، نقص مادرزادی و سرطان است.

 

فلزات سنگین چگونه وارد بدن ما می شوند؟

سرب: وسیله نقلیه سرب را به هوا وارد می کند که سپس وارد خاک ما می شود و در نهایت آبی را که می نوشیم آلوده می کند. سرب در رنگ های قدیمی نیز یافت می شود.

 

آرسنیک: آرسنیک در هوایی که تنفس می کنیم و برخی غذاها از جمله برنج و حتی غلات یافت می شود.

 

جیوه: اره ماهی، کوسه ماهی، ماهی تن و شاه ماهی خال مخالی نمونه هایی از غذاهای دریایی هستند که می توانند حاوی جیوه باشند. برخی از دماسنج ها و پرکننده های دندان نیز جیوه دارند.

 

کادمیوم: کادمیوم می تواند از طریق دود تنباکو، برخی غذاها و آب، استنشاق هوا در محیط های کاری صنعتی و قرار گرفتن در معرض کادمیوم در باتری های قابل شارژ وارد بدن شود. بخش نگران کننده در مورد این ماده سمی این است که وقتی در بدن شما قرار می گیرد، هرگز آن را ترک نمی کند.

 

آلومینیوم: آلومینیوم در آب آشامیدنی، به عنوان افزودنی در غذاهای فرآوری شده، میوه ها و سبزیجات از خاک آلوده، محصولات آرایشی و بهداشتی مانند دئودورانت ها، فویل های پخت و پز و ظروف وجود دارد.

 

 منبع : بیتوته


منبع: https://www.beytoote.com/health/nutrition/foods-detoxifying02-heavy.html
بازدید: 3425

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top