• شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: 429784
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۷:۱۴

راحتی و آسایش را با کلم ها به دست آوردم

زمان بسیاری گذشت تا بتوانم شغلی را پیدا کنم که با کسب و کار در آن به درآمد کافی برسم و هیچ گاه دخل و خرجم بهم نمی خوردند، پدرم که اوضاع مرا این گونه می دید پیشنهاد داد تا در کنار یکی از دوستانش که در حوزه میوه و صیفی و جات کار می کرد مشغول شوم و این شروعی برای رسیدن من به رفاه مالی و آسایش فکری بود.

کلم قرمز

کلم قرمز حاوی فیبر رژیمی است که عملکرد دستگاه گوارش را به شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشد. فیبر باعث حجیم شدن مدفوع شده و جذب توسط روده را آسان‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید گوارشی سالم داشته باشید، مصرف کلم قرمز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

یبوست مشکلی شایع است که به دلیل اختلال در عملکرد روده بزرگ به وجود می‌آید. معمولا یبوست زمانی اتفاق می‌افتد که رژیم غذایی شما فیبر ندارد. کلم قرمز حاوی سطح بالایی از فیبر رژیمی است که نه تنها سلامت گوارش را افزایش می‌دهد بلکه عبور مدفوع از روده بزرگ را آسان‌تر کرده و یبوست را کاهش می‌دهد.

چیزی بهتر از این فایده نیست. کلم قرمز مانند هر گیاه دیگری، سطح بالایی از آنتی اکسیدان به ویژه آنتوسیانین دارد و سرشار از ویتامین C است که به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته می‌شود. مصرف کلم قرمز به عملکرد سیستم ایمنی بدن به ویژه در مبارزه با بیماری کمک می‌کند.

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (67).jpg

کلم چینی

کلم چینی یک ماده بسیار جالب برای پخت و پز است. می توان آن را به صورت خام خورد، به سرعت مانند حالت همزن پخته یا در خورشت بریزید. کاهو چینی طعم مواد غذایی اطراف خود را جذب می کند. به همین دلیل بسیاری از مردم چین دوست دارند کلم ناپا را در سوپ خود اضافه کنند یا در قابلمه داغ بپزند. اگر برای خوراک استفاده می کنید بهتر است در پایان مراحل آماده سازی اضافه کنید تا شل و نرم نشود. بیش از دو دقیقه طبخ نکنید (می توانید سرخ کنید یا بخارپز کنید) در غیر این صورت بافت ترد خود را از دست می دهد. شیرینی لطیف کاهوناپا شیرینی سوپ شما را به همراه خواهد داشت. همچنین می توانید آن را به صورت خام در سالاد میل کنید و غالباً به غذاهای سرخ کرده و غذاهای دم کرده سریع اضافه کنید.

کلم چینی را می توان در سالاد به صورت خام نیز سرو کرد. کلم ناپا را به سادگی خرد کرده و به صورت نوارهای بسیار نازک درآورید و پیازچه، فلفل قرمز، هویج خرد شده یا سایر سبزیجات را به آن اضافه کنید.

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (69).jpg

کلم قمری

ارزش غذایی کلم قمری تقریباً شبیه كلم گل است. مقدار ویتامین برگها بیش از ساقه آن است. میزان کالری کلم قمری پخته در هر 100 گرم برابر با 29 کالری و میزان کالری کلم قمری خام در هر 100 گرم برابر با 27 کالری می باشد.

کلم سنگ، گياهي متعلق به خانواده کلم، بومي کشور بلژيک است. اين گياه که در تمامي سال کشت مي شود، ارزش غذايي بالايي دارد و سرشار از ويتامين C، A فيبر و فوليک اسيد است.

کلم سنگ با تقويت سيستم دفاعي بدن، عملکرد قلب و مويرگ ها را بهبود مي بخشد و از گرفتگي رگ ها جلوگيري مي کند و علائم آسم را کاهش مي دهد.

يکي از ويژگي هاي مهم اين گياه کاهش خطر بروز انواع مختلف سرطان از جمله ريه، روده بزرگ، پروستات و سينه است.

رژيم غذايي سرشار از آن مانع سکته و آب مرواريد مي شود و خطر بروز بيماري ام اس، فشار خون بالا و ديابت را نيز کاهش مي دهد.

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (65).jpg


 

بازدید: 92




Scroll to Top