• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 429795
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۰۳ آذر ۱۴۰۱ ۲۰:۲۴

کسب و کاری که می تواند به نجات زندگی خیلی از افراد کمک کند

خیلی از افراد جامعه به دلیل این که شغل مناسبی را ندارند باعث شده است تا خیلی از ناهنجاریهای را انجام دهند اما اگر همین افراد شغلهایی را در زمینه خرید و فروش خرما داشته باشند می توانند به موفقیتهای خیلی بیشتری دست یابند.

خرمای کبکاب

خرما خاصویی گونه ای از خرما است که در کوهپایه ها رشد میکند. به همین دلیل این خرما عمدتا در شهرستان هایی که در کوهپایه های زاگرس قرار گرفته اند مانند: شهر جم، عسلویه، فیروز آباد، قیروکازرون، کنگان، فراشبند و برخی دیگر از روستاهای این منطقه یافت میشود.

تقریبا این نوع خرما در سایر مناطق دیگر از گونه های نادر شناخته میشود. این خرما، خاص این مناطق شناخته میشود و مرغوب ترین و با کیفیت ترین نوع خرمای خاصویی در این استان، یعنی بوشهر پیدا میشود که باعث شده قیمت خرمای کبکاب به صورت مناسبی به دست افراد عرضه گردد.

رطب مضافتی

همانطور که می دانید محصولات خرما از تنوع بالایی برخوردار می باشد و این امر باعث شده تا قیمت رطب مضافتی هم از تغییر و نوساناتی برخوردار باشد. این خرما در زمانی که کاملا رسیده شود و یا به اصطلاح بپزد، به رنگ قهوه ای روشن دیده میشود، این خرما که به خرما آلویی هم گاها شناخته میشود ریزترین نوع خرما در ایران و البته جهان است.

خرما خاصویی از انواع خرما تر و مرطوب طبقه بندی میشود زیرا شیره بسیار زیادی دارد و گفته می شود که در صورت نگهداری این خرماها به مدت چند ساعت در یک ظرف در بسته این خرما در شیره غرق خواهد شد.

خرما خاصه هر چند در ایران آنچنان که باید حتی هنوز هم شناخته شده نیست ولی در کشورهای حوزه خلیج فارس و بسیاری از کشورهای اروپایی این روزها خواهان زیادی پیدا کرده است.

خرما خاصویی

میزان تقاضای افراد باعث می شود تا افراد بتوانند قیمت خرما خاصویی را به صورت متنوعی برایخود تهیه نمایند به طوری که سفارشات همده باعث کاهش در هزینه ها می شود. خرما خاصویی مرغوب برای افراد دیابتی خواص بسیاری دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد. در میان استان های ایران می توان مردم اصفهان را از بیشترین علاقمندان به این نوع خرما به شمار آورد. تا جایی که خرمای خاصویی در اصفهان فروش بسیار خوبی دارد.

دلیل آن هم این است که این خرما هر چند قد و قامت ریزی دارد اما طعمی شبیه به خرما پیارم دارد که از خوش طعم ترین و دلنشین ترین طعم های خرما در بین سایر خرما ها به حساب می آید. خرمای خاصویی را در استان بوشهر و برخی دیگر از مناطق به نام خرما خاصه می شناسند.


 

بازدید: 241




Scroll to Top