• جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: 429806
تاریخ انتشار: شنبه, ۰۵ آذر ۱۴۰۱ ۲۳:۰۴

از پل ثروتمند شدن با سنگ گذشتم

حال که نگاهی به گذشته کاری خود در حوزه سنگ می اندازم می بینم که کوله باری از تجربه شده ام و دریافته ام که برای ثروتمند شدن این مسئله مهم است که در موقعیت و زمان مناسب قرار بگیرید. ومن با توجه به همین موضوع کارم را توسعه دادم و پولدار شدم.

سنگ روتایل

برای خرید این مدل سنگ ها قیمت سنگ روتایل طبیعی بسیار بالا است، چون از ماسه‌های معدنی سنگین استخراج می‌شود و به عنوان یک ماده معدنی جانبی در سنگ‌های آذرین پلو تونیک، پریدوتیت ولامپریوت موجود است. با هوازدگی یا گرم شدن سنگ‌های آذرین ذرات معدنی مقاوم بر اساس چگالی در کناره سواحل رسوب می‌کنند و این رسوبات را می‌توان به سنگ روتایل تبدیل کرد. سنگ روتایل در رنگ‌های مختلفی ازجمله قهوه‌ای مایل به قرمز، سیاه و زرد موجود است. از ویژگی‌های بارز سنگ روتایل می‌توان به تمایل زیاد آن برای تبدیل‌شدن به بلورهای منشوری، وزن مخصوص 4-4.2،رنگ ودرخشندگی اشاره کرد. تولید رنگ‌دانه‌های اکسید تیتانیوم، تولید سرامیک نسوز، تولید فلز تیتانیوم و به‌صورت غیرمستقیم تولید لوازم آرایشی، محصولات مصرفی مثل خمیردندان و رنگ‌دانه در غذا، از کاربرد‌های سنگ روتایل محسوب می‌شوند.

سنگ ساختمانی

سنگهای ساختمانی کاربردهای متنوعی دارندو به همین دلیل قیمت سنگ ساختمانی هم متفاوت است، چون کاربرد سنگ ها از کف ساختمان گرفته تا سقف ساختمان، از مصالح سنگی مختلف استفاده می‌کنند در ادامه با انواع کاربردهای سنگهای ساختمانی آشنا می‌شویم. یکی از کاربردهای اصلی سنگ های ساختمانی در پلکان و کف ساختمان‌ها است استفاده از سنگ باعث استحکام بیشتر کف و مقاومت در برابر ساییدگی و ضربه می‌شود. سنگ‌های رسوبی، مرمر، گرانیت و دگرگون برای پلکان و کف مناسب هستند. مورد بعدی، نماکاری ساختمان است سنگ‌های مقاوم برای نمای ساختمان‌ها مناسب هستند تا در برابر عوامل محیطی و آب و هوای نامناسب مقاومت کنند. سنگ‌ تراورتن برای نماکاری ساختمان مناسب است و می‌تواند نور خورشید شدید، یخبندان، باران اسیدی و آلودگی هوا را تحمل کند.

سنگ فیروزه

از دوران کهن تا کنون نیاکان ما به خواص سنگ فیروزه ی مرده اصل پی برده بودند و از آن جهت درمان و شفا بخشی به خود استفاده می نمودند. در حال حاضر هم قیمت سنگ فیروزه جزو گران ترین سنگهای موجود در طبیعت می باشد که افراد زیادی نسبت به فرآوری آن روی آورده اند و مردم بسیاری جهت شفا بخشی به خود از این سنگ استفاده می نمایند. شاید جالب باشد بدانید که سنگ فیروزه در ابتدا زنده است و از شفافیت بالایی برخوردار است اما در اثر اتفاقاتی ممکن است شفافیت خود را از دست داده و در اصطلاح بمیرد که به آن سنگ فیروزه مرده می گویند، البته با روشهایی که قبلا گفتیم امکان احیای آن وجود دارد. جهت مراقبت از سنگ فیروزه و جلوگیری از مردن آن به مواردی باید دقت نمود از جمله هیچ گاه آب داغ را به آن نریزید، مواد شیمیایی مثل گریس، نفت و مشتقات آن، حشره کشها، لکه برها و غیره باعث نابودی این سنگ می شوند، نور مستقیم خورشید یکی دیگر از عوامل مرگ این سنگ است، چربیها و روغنها از مهم ترین عوامل کدر شدن و در نتیجه مردن آن هستند و همچنین مواد آرایشی مثل عطر و ادکلن و غیره باعث نابودی کانیهای این سنگ می شوند.


 

بازدید: 211




Scroll to Top