• سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: 429955
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ ۲۱:۱۸

بلند پروازی شما را به صدر جدول ثروت می رساند

بلند پروازی باعث می شود افراد ثروتمند فکرهای بزرگ داشته باشند و به انجام کارهای بزرگ فکر کنند. اما افراد فقیر بیشتر درگیر مسائل روزمره هستند و فکر خودشان را درگیر انجام کارهای بزرگ نمی‌ کنند. در نتیجه در زندگی به جایگاه قابل توجهی نمی‌ رسند. در ادامه همراه ما باشید چرا که قصد داریم یکی از حوزه های پر سود و پولساز را به شما معرفی کنیم.

آویشن شیرازی عمده

با توجه به نام این محصول که به عنوان آویشن شیرازی عمده شهرت پیدا کرده است مسلماً این نوع گیاه در شهر شیراز پرورش یافته و رشد کرده است.

معمولاً دارای بوته ای به ارتفاع 50 الی 85 سانت می باشد و دارای ساقه های بسیار زیاد اما نازک است، به طور کلی این محصول را در دسته خانواده نعناع می توان به شمار آورد.

از دیگر مشخصات ظاهری آویشن شیرازی دارای برگ های کوچک به صورت دایره ای هستند و گل های آن بسیار کوچک و سفید بوده و به حالت چهار عدد پرچم فندقچه ای می باشد.

که حالت تخم مرغی با سطحی صاف را شامل می شود و به طور کلی شاخه های کوچک آویشن های شیرازی در پوستی سفید می باشد.

آویشن شیرازی عمده

آویشن کوهی در بازار

نداشتن دمبرگ و یا وجود دمبرگ هایی بسیار کوتاه، با برگ هایی خاکستری و شکل هندسی بیضی، از جمله مهم ترین خصوصیات و مشخصات آویشن کوهی در بازار است.

همچنین باید به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که آویشن به طور کلی از خانواده نعنایان بوده و در کوهستان ها و کوهپایه های کشور ما، 14 نوع از 350 گونه آویشن موجود در سراسر جهان، رشد و پرورش پیدا می کنند.

اثر مهارکننده این گیاه در باکتری های بیماری زا و همینطور استفاده از آن در صنایع غذایی، آرایشی، دارویی و بهداشتی از جمله مهمترین موارد استفاده از ان به شمار می رود.

آویشن کوهی در بازار

آویشن در کرمان

در مجموع استفاده از آویشن خشک و آویشن در کرمان بسیار متداول تر است.

آویشن در بسیاری از کشورهای جهان (روسیه، لهستان، سوئیس، ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، مراکش، ایران و غیره) در بسیاری از شرایط آب و هوایی مختلف کشت می شود.

اما نمونه های وحشی و خودرو از آویشن به صورت بکر جمع آوری می شود.

اسانس آویشن در بسیاری از صنایع (داروسازی و داروسازی، مراقبت های شخصی) استفاده می شوداز آن جایی که کشور ما برای کاشت آویشن بسیار مناسب است، آویشن پس از زیره سبز بیشترین صادرات را دارد.

آویشن به طور گسترده ای در غذاهای گوشتی، غذاهای سبزیجات و تازه در سالاد استفاده می شود.

آویشن در کرمان


بازدید: 216




Scroll to Top