• شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: 429975
تاریخ انتشار: شنبه, ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۳۶

چگونه سالاد کلم روزانه درست کنیم؟

این دستور درست همان چیزی است که می گوید: یک سالاد کلم روزانه که تقریباً با هر چیزی خوب می شود. این مخلوط ساده ای از کلم قرمز خرد شده، کلم سبز و هویج است. با توجه به لیست قیمت هویج در تره بار، اگر توانایی خرید آن را ندارید می توانید آن را خذف کنید.

در واقع، به نظر بسیار شبیه سالاد کلم است، اما تقریباً مرطوب نیست. در عوض، این یک سالاد واقعاً ترد است، اگرچه سس آن یک لعاب خوب و خوشمزه به آن می دهد. برای تهیه آن، به سرکه سیب، نمک، خردل دیژون، شکر سفید و روغن دلخواهتان نیاز دارید.

شما می توانید پانسمان خود را از قبل درست کرده و روی هر چیزی استفاده کنید، یا می توانید آن را در محل شلاق بزنید. در هر صورت، نباید بیشتر از 5 یا 10 دقیقه طول بکشد تا این سالاد اصلی اما خوشمزه را آماده سرو کنید.

دستور تهیه ی سالاد اندونزی با کلم

ابتدا کلم سفید و قرمز را به صورت نخ های نازک خرد کنید سپس در یک کاسه بزرگ و جادار بریزید. البته برای اینکه کلم ها را زودتر خرد کنید می توانید قسمت بزرگ رنده را هم بزنید. در این مرحله شما می توانید از طریق فروش پیاز عمده قرمز و خرید آن مقدار کمی پیاز را نیز همراه با کلم رنده کنید.

نخی بودن کلم ها باعث زیباتر شدن سالاد در انتها می شود. برای نخود و ذرت می توانید از قوطی های آماده ذرت و نخود استفاده کنید. اگر دوست دارید ذرت و نخود را بپزید، می توانید هر کدام را جداگانه با مقداری آب و نمک بپزید.

ذرت و نخود خیلی سریع پخته می شوند، بنابراین آنها را زیاد روی حرارت قرار ندهید تا له شوند. در این مرحله شروع به آماده سازی هویج کنید. می توانید بر اساس میل خود از هویج به صورت پخته یا خام استفاده کنید. اگر می خواهید هویج را بپزید، بهتر است آن را بخارپز کنید.

هویج را به نخ برش دهید و کنار بگذارید. سپس خیارشورها را به قطعات کوچک خرد کرده و بعد از خلاص شدن از شر آب بیش از حد آنها کنار بگذارید. سپس سوسیس ها را نیز به صورت نخ های نازک برش دهید و به کاسه حاوی کلم با ترشی، هویج، نخود و ذرت اضافه کنید.

بعد از آماده شدن سس، آن را به مواد سالاد اضافه کنید و با دقت مخلوط کنید تا له نشوند. در پایان سالاد را بر اساس ذائقه خود با کشمش، زیتون سیاه یا گوجه گیلاسی تزئین کرده و در یخچال قرار دهید تا سالاد جا بیفتد. بعد از 2 ساعت سالاد را سرو کنید.

نکات طلایی در هنگام درست کردن سالاد اندونزی

اگر می خواهید این سالاد را به صورت رژیمی تهیه کنید، باید مواد پرکالری را حذف کنید یا آنها را جایگزین کنید. می توانید به جای سس مایونز از ماست کم چرب، روغن زیتون یا آب لیمو استفاده کنید. کشمش نیز کالری بالایی دارد، پس بهتر است آن را نیز حذف کنید. باید بدانید قیمت کلم صادراتی با نوع ایرانی آن تفاوت چندانی ندارد، پس بهتر است با توجه به طعم کلم آن را تهیه کنید.

اگر می خواهید سالاد اندونزیایی خود را به صورت قالبی تهیه کنید، ابتدا مقداری آب در قالب بریزید تا مرطوب شود و سپس یک کیسه پلاستیکی در قالب پهن کنید. مرطوب کردن قالب باعث می شود کیسه پلاستیکی به قالب بچسبد و در حین ریختن سالاد تکان نخورد. سپس سالاد را با احتیاط داخل قالب بریزید و با پشت قاشق فشار دهید و در یخچال قرار دهید تا قالب بگیرد.

هیچ دستور اصلی برای سالاد اندونزیایی با کشمش وجود ندارد اما در دستور العمل های ایرانی می توانید بر اساس ذائقه خود کشمش اضافه کنید. برای این کار حتما از کشمش هایی که در پلو استفاده می شود استفاده کنید و قبل از مصرف کشمش آن را به مدت 20 دقیقه در آب سرد خیس کنید تا نرم شود و سپس به سالاد اضافه کنید.


بازدید: 163




Scroll to Top