• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 430078
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۳۳

کوددهی انگور چه زمانی انجام می شود؟

این واقعیت که انگور ریشه عمیق دارد باعث می شود گیاه به کودهای اضافی کمی نیاز داشته باشد. مگر اینکه آنها در خاک بسیار فقیر رشد کنند، مقدار کود محدود باقی می ماند. فروش عمده انگور به دلیل زمان مناسب کوددهی متفاوتی که دارد بر سر مزارع تاکستان اتفاق نمی افتد.

کاشت سال اول انگور نیازی به کود ندارد. آنچه در فصل اول گیاه اتفاق می افتد این است که انگورها انرژی را صرف رشد ریشه می کنند. و به همین دلیل است که اولین سال رشد نیاز به مقدار کمی نیتروژن، پتاس کم و فسفر بالا دارد. ایده این است که رشد سیستم ریشه را در سال اولیه گیاه تشویق کنیم، به ویژه برای گذراندن آن در ماه های سرد، در نتیجه ازت را محدود کنیم زیرا منجر به رشد بیش از حد برگ می شود. بنابراین، برای تقویت رشد ریشه، ترجیحاً با افزودن پودر استخوان، باید به دنبال فسفر باشید. انگورهای جدید به بیش از یک قاشق چایخوری پودر استخوان نیاز ندارند که به چاله کاشت اضافه شود.

سال دوم زمانی است که کودها نقش اصلی را برای انگور ایفا می کنند. این زمانی است که گیاه به یک لایه کمپوست سبک یا کود آلی 5-5-5 نیاز دارد که یک بار در اوایل بهار زمانی که انگور خواب انگور را می شکند اضافه شود.

مهم نیست چه نوع خاکی باشد، سال دوم رشد نیاز به کودهای سبک دارد. اطمینان حاصل کنید که بیش از یک چهارم پوند کود به صورت دایره ای در اطراف تاک های انگور در فاصله 4 فوتی از تاک ها استفاده نکنید.

بهار زمانی است که جوانه ها شروع به رشد می کنند و در آن زمان است که شما غذای گیاهی را به انگورها می زنید. کوددهی خیلی دیر در بهار ممکن است منجر به رشد ناخواسته شود و در نتیجه گیاهان را در معرض آسیب زمستانی قرار دهد.

هنگامی که انگورها به سال سوم رسیدند، یک لایه ریز کمپوست اضافه شده در اوایل بهار برای گیاه بسیار عالی عمل می کند تا انگورهای خوشمزه تولید کند.

چگونه بفهمیم انگورهایمان رسیده است؟

در حالی که ممکن است تقویم ثابتی وجود نداشته باشد، اما برخی از نشانه‌ های گویا وجود دارد که نشان می ‌دهد انگور در حال آماده شدن برای تحقق سرنوشت خود است. فروش کشمش عمده نیز بر اساس زمان برداشت انگور انجام می شود.

رنگ توت: زمانی که انگور تغییر رنگ می دهد (که در انواع انگور قرمز آشکارتر است) به مرحله ای به نام veraison رسیده اند که اولین نشانه ای است که نشان می دهد در مسیر رسیدن هستند. با این حال، ما هنوز آنجا نیستیم. رسیدن کامل میوه ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد.

پر بودن توت: انگور رسیده پر، آبدار است و به راحتی از خوشه خارج می شود. انگور نارس کوچکتر و سخت تر است. انگور بیش از حد رسیده شروع به چروک شدن می کند.

رنگ ساقه و دانه: در بسیاری از واریته ها، ساقه ها و دانه ها با رسیدن به رنگ قهوه ای در می آیند.

طعم انگور: انگور رسیده شیرین است. گوشت، پوست و دانه ها تلخ نخواهند بود. دانه ها هنگام جویدن به راحتی می شکنند. هنگامی که انگور کاملاً رسیده است، می توانید ویژگی های خاص هر گونه را بچشید.

اندازه‌ گیری فنی: در نهایت، می‌توانیم از برخی ابزارهای علمی برای تعیین اینکه آیا انگور به مرحله چیدن کامل رسیده است یا خیر، استفاده کنیم. ما می توانیم آزمایش کنیم تا مطمئن شویم که تعادل قند و اسید همان جایی است که می خواهیم. ما همچنین می توانیم سطح pH و اسید قابل تیتراسیون را برای تعیین اسیدیته اندازه گیری کنیم. لذت کمتری نسبت به چشیدن انگور که می توانیم رسیدن دانه را مشاهده کنیم، اما احتمالا دقیق تر است.

هرس انگور چگونه انجام می شود؟

باید در اوایل بهار قبل از اولین رشد هرس کنید. عصاهایی را که در سال قبل میوه تولید کرده اند بردارید. چند ساقه محکم نگه دارید و آنها را روی سیم ها یا داربست ها آموزش دهید. جالب است بدانید هرس انگور مشابه با کیوی می باشد و به همین دلیل در لیست قیمت کیوی در بازار امروز نرخ مشابهی با انگور داشته است.

در صورت نیاز، آنها را کوتاه کنید تا متناسب با فضای شما باشند و بقیه چیزها را هرس کنید. مقداری که باید برش دهید ممکن است شما را شوکه کند، اما انگور شما بهتر رشد می کند. روی رشد باقی مانده جوانه ها را خواهید دید و هر جوانه چندین شاخه تولید می کند که برگ و گل می روید.

احتمالاً در زمان کاشت نیز باید مقداری هرس انجام دهید. همه را به جز یک ساقه اصلی هرس کنید و به دنبال جوانه ها بگردید. ساقه را به دو جوانه برش دهید. برای تاک های موجود، می خواهید قبل از شروع رشد در ماه مارس، هرس کنید.

مراقب تولید بیش از حد انگور باشید که منجر به میوه های بی کیفیت می شود. با نازک کردن خوشه‌های گل که بدشکل به نظر می‌رسند و جدا کردن خوشه‌های میوه‌ای که رشد ضعیفی دارند، از این امر جلوگیری کنید.


 

بازدید: 124




Scroll to Top