• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 408907
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۰۸

انجام این حرکات ورزشی برای افراد بالای ۵۰ سال، ممنوع!



ورزش کردن افراد مسن

انجام ورزش های هوازی باید در برنامه هر فردی قرار گیرد‎

 

خیلی ها اعتقاد دارند که سن یک عدد است اما زمانی که صحبت از ورزش به میان می آید، باید سن را نیز در نظر بگیرید. شاید شما با وجود سن بالا، توانایی جسمی بالایی داشته باشید اما برخی از حرکات ورزشی هستند که باید از آنها دوری کنید در غیر این صورت به بدن تان آسیب خواهید رساند.

 

در ادامه برخی از حرکات ورزشی را که برای افراد بالای 50 سال ممنوع است، برایتان آورده ایم.

 

دو در مسافت های زیاد 

انجام ورزش های هوازی باید در برنامه هر فردی قرار گیرد اما دو، آنهم در مسافت های بالا، برای افراد بالای 50 سال مناسب نیست. از آنجایی که توانایی انجام ورزش های هوازی شما با افزایش سن تان، کاهش می یابد، شما نیز نباید بیش از حد بدن تان از آن کار بکشید. اینطور نیست که شما به طور کامل ورزش دو را کنار بگذارید، بلکه باید مسافت آن را محدودتر کنید.

 

پیشنهاد ما این است: با سرعت متوسط بدوید، هر چند دقیقه یک بار نیز به خودتان استراحت دهید و راه بروید.

 

اسکات با وزنه 

شکی در این که اسکات یکی از بهترین حرکات ورزشی می باشد، نیست اما اگر بالای 50سال سن دارید باید در انتخاب وزنه ای که به دست می گیرید، احتیاط کنید. برداشتن وزنه های سنگین تر از توان تان به زانوهایتان فشار و به تبع آسیب می رساند.

 

پیشنهاد ما این است: وزنه های سبک بردارید و به جای تمرکز روی وزنه، روی حرکت تان تمرکز کنید و آن را با تکرار بیشتر بزنید.

  

ایروبیک پیشرفته 

درست شبیه به دو در مسافت های طولانی مدت، ایروبیک پیشرفته نیز برای شما مناسب نیست. از آنجا که توانایی جسمی شما کاهش یافته و ماهیچه هایتان کوچک تر شده اند، بهتر است که از انجام ایروبیک در سطح پیشرفته خودداری کنید.

 

پیشنهاد ما این است: به کلاس ایروبیک در سطح های پایین تر بروید که سرعت و شدت آن با اندام شما سازگاری بیشتری دارد.

 

کرانچ 

کرانچ حرکتی است که برای هر فردی و در هر سنی که باشد، سخت است. سختی آن زمانی که شما 50 سال را رد می کنید بیشتر هم می شود و به تبع احتمال خطایتان هم افزایش می یابد. از آنجا که تحرک شما در قسمت ستون فقرات تان کاهش می یابد، انجام این حرکت ممکن است که به گردن و کمرتان آسیب برساند.

 

پیشنهاد ما این است: به جای حرکت کرانچ، پلانک را انجام دهید. در این صورت فشار وارده بر کمرتان کنترل خواهد شد.

 

اسپینینگ 

پدال زدن روی دوچرخه ثابت کالری زیادی از بدن شما را خواهد سوزاند، به خصوص زمانی که متابولیسم بدن تان کاهش یافته اما پزشکان دریافته اند بسیاری از بیمارانی که به آنها مراجعه می کنند و مبتلا به رابدومیلیز هستند، در گذشته برای مدتی در کلاس های اسپینینگ حضور داشتند.

 

پیشنهاد ما این است: به جای حضور در کلاس های اسپینیگ که مربی تان بیش از حد شما را وادار به پا زدن می کند، بهتر است که خودتان دوچرخه را با سرعت کمتری و تا آنجا که به بدن تان فشار نمی آید، بزنید.

 

ورزش کردن افراد مسن

پدال زدن روی دوچرخه ثابت کالری زیادی از بدن شما را خواهد سوزاند‎

 

ددلیفت 

ددلیفت یکی از تاثیرگذارترین حرکات و در عین حال خطرناک ترین نیز است. این حرکت می تواند به کمر شما آسیب برساند، به خصوص اگر چندین سال آن را انجام داده باشید. از آنجا که با بالا رفتن سن ستون فقرات شما هم انعطاف پذیری کمتری پیدا خواهد کرد و ضعیف تر خواهد شد، بهتر است که دور این حرکت را خط بکشید.

 

پیشنهاد ما این است: به دنبال حرکات دیگری مشابه این حرکت که به کمرتان آسیب نمی رساند، باشید.

 

پرس پا 

آیا از درد زانو رنج می برید؟ این حرکت می تواند به زانوهایتان آسیب بیشتری وارد کند. از آنجا که این دستگاه به بدن شما اجازه حرکت نمی دهد و تنها فشار را روی پاهایتان می گذارد، بهتر است که از زدن آن خودداری کنید، به خصوص اگر از درد زانو نیز رنج می برید.

 

پیشنهاد ما این است: لانژ با دمبل حرکتی ست که می تواند جایگزین خوبی برای پرس پا باشد.

 

زیر بغل سیم کش 

دستگاه زیر بغل سیم کش، دستگاهی ست که اغلب ورزشکاران آن را اشتباه می زنند. در واقع آنها سیم کش را تا زیر سرشان پایین می آورند. این حرکت برای افراد، به خصوص آنهایی که بالای 50 سال سن دارند، خطرناک تر است. فشاری که این دستگاه می تواند به گردن و شانه های شما وارد آورد، با افزایش سن تان بیشتر هم می شود.

 

پیشنهاد ما این است: این دستگاه را سنگین نزنید. دستهایتان را نیز در مقابل سرتان نگه دارید تا از فشار آوردن به گردن تان جلوگیری شود.

  

پرس سینه با دمبل 

اگر حرکت پرس سینه را اشتباه بزنید، خیلی زود اثرات منفی آن را روی بدن تان خواهید دید. درست شبیه به ددلفیت، اشتباه زدن این حرکت به شانه ها، مچ و ماهیچه های شما نیز فشار می آورد. هر چه سن تان بالاتر می رود، مفاصل نیز ضعیف تر شده، از این رو نمی تواند وزن بیشتر از توان تان را تحمل کند، بنابراین بهتر است که در زدن این حرکت احتیاط کنید.

 

پیشنهاد ما این است: به جای دمبل، از وزنه های سبک تر استفاده کنید تا فشار زیادی را به اندام تان وارد نکند.

 

منبع: bartarinha.ir

 



منبع: http://www.beytoote.com/sport/andam/sports7-people-prohibited.html
بازدید: 749

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top