• سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: 429369
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۲۶

رسیدن به وزن دلخواه با کمک رژیم سبزیجات

رژیم سبزیجات پخته, رژیم سبزیجات برای پاکسازی بدن, رژیم غذایی

 وجود سبزیجات در برنامه غذایی ما یکی از موارد ضروری است

 

برای داشتن یک سبک زندگی سالم،مصرف سبزیجات باید در اولویت رژیم غذایی خود قرار دهید. ویتامین،مواد معدنی و آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات باعث جلوگیری بسیاری از بیماری ها میشود.

رژیم غذایی سبزیجات

بسیاری از افراد برای اینکه به وزن دلخواه خود برسند، مصرف سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار میدهند. فیبر موجود در سبزیجات  است که باعث شده افراد برای کاهش وزن از این رژیم غذایی استفاده کنند. افراد برای داشتن یک برنامه غذایی خوب راه هایی مختلفی را امتحان میکنند.بسیاری از آنان با گرسنگی و یا نخوردن کربوهیدرات،تعدادی با مصرف آبمیوه های طبیعی و بسیاری از افراد با خوردن سبزیجات اقدام به کاهش وزن و رسیدن به اندام دلخواه خود میکنند. 

 

رژیم های غذایی متفاوت است و هر کدام به نوعی  بر سوخت و ساز تاثیر میگذارد.کالری موجود در همه ی غذاها یکسان نیست و هر کدام از آن ها به  نوعی بر متابولیسم بدن کمک میکنند.حتما خودتان هم متوجه شده اید که با خوردن بعضی غذا ها در برهه زمانی طولانی هیچ گونه تاثیری در روند افزایش وزن شما ندارد.اما؛گاهی ممکن است غذایی را داشته باشید که در کوتاه مدت باعث افزایش وزن شما شود. 

 

غذاهای مختلف کالری‌های متفاوتی دارند و هر کدام به نحوی به متابولیسم بدن کمک می‌کنند و یا حتما متوجه شده‌اید که با مصرف بعضی از غذاها به مدت طولانی‌ سیر می‌مانید.

بعضی از غذاها تاثیر بیشتری بر هورمون‌های بدن دارند و دسته دیگر کمک می‌کنند تا کالری بیشتری بسوزانید.

 

مناسب ترین رژیم غذایی کدام است؟

حتما از خودتان پرسیده اید که بهترین برنامه غذایی برای سلامتی کدام است.

رژیم غذایی سبزیجات از سالم ترین رژیم هاست که کمک میکند راحت تر و بهتر به وزن دلخواه برسید.

استفاده از سبزیجات در رژیم غذایی، نه تنها به کاهش وزن کمک میکند،بلکه باعث شادابی و جوانی پوست میشود.

 

کاهش وزن با رژیم سبزیجات, رژیم سبزیجات, رژیم سبزیجات برای لاغری

رژیم سبزیجات یکی از رژیم هایی است که تاثیر ویژه ای در سلامت شما دارد

 

 رژیم‌ها و برنامه‌های غذایی متفاوت نیز هرکدام تاثیر متفاوتی بر بدن دارند. رژیم سبزیجات یکی از همین رژیم‌هاست که از راه سالم‌تری بدن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به کاهش وزنتان کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده افرادی که زیاد از سبزیجات استفاده می‌کنند، زندگی شاداب‌تر و سالم‌تری دارند و به صورت کلی از زندگی راضی‌تر هستند.

 

رژیم سبزیجات پخته, رژیم سبزیجات برای پاکسازی بدن, رژیم غذایی

با رژیم سبریجات می توانید به وزن متعادل خود نیز برسید

 

تاثیر سبزیجات در روح و روان انسان

تحقیقات نشان داده است میزان مصرف میوه و سبزیجات، برای حفظ سلامت روان تاثیر  بسزایی دارد. جالب است بدانید مصرف سبزیجات خام بهتر از خوردن سبزیجات پخته است. چرا که مصرف خام،ارتباط قوی تری با سلامت بهتر روان دارد.همچنین، پختن فراورده های سبزیجات موجب میشود  که مواد مغذی موجود در آن از بین برود.

 

دکتر کونر پزشک متخصص غذایی میگوید مصرف سبزیجات خام  میتواند از بروز بیماری های روانی مانند افسردگی جلوگیری کند  و باعث ایجاد روحیات مثبت  و احساس رضایت از زندگی  شود. 

دقت کنید استفاده از سبزیجات های کنسرو شده و دارای مواد افزودنی ، تاثیری بر سلامت روان نخواهد داشت.

 

کاهش وزن با مصرف سبزیجات

به دلیل وجود مواد فیبر و کربوهیدرات ،پس از مصرف سبزیجات مدت زمان بیشتری سیر میمانید ، برای داشتن یک وعده ی غذایی سالم،سبزیجات را با چربی های سالم و پروتئین ترکیب کنید با این کار به سلامتی خود کمک کرده،باعث متعادل شدن وزن بدن میگردد و همچنین شما را تا وعده ی غذایی بعدی سیر نگه میدارد.  

 

از مزایای وجود فیبر در سبزیجات این است که  باعث کنترل قند خون میشود و همچنین اگر مصرف سبزیجات را به طور منظم ادامه دهید،بعد از مدتی دیگر به دنبال خوردن خوراکی های شیرین نخواهید رفت. زیرا؛احساس خستگی و کمبود انرژی نمیکنید. این یک مزیت است.زیرا مصرف مواد قند دار و شیرین موجب بروز مشکلات و همچنین چاقی میشود که حال با نخوردن این مواد قند دار به سلامت بدن کمک میکند.

سبزیجات مصرف کنید تا بیشتر عمر کنید

تحقیقات نشان داده مصرف مداوم سبزیجات باعث افزایش طول عمر میشود.این تحقیقات بر روی افرادی انجام شده  که در برنامه غذایی خود از سبزیجات استفاده میکنند.

به دلیل اینکه غذاهایی که دارای فراورده های سبزیجاتی هستند به پیشگیری از مبتلا شدن به فشار خون،جلوگیری از بیماری های چاقی،دیابت، بیماری های قلبی عروقی و آلزایمر کمک میکند.

 

شما میتوانید استفاده از سبزیجات را جایگزین تنقلات و غذایی هایی که ناسالم و دارای چربی زیادی هستند مانند فست فود و چیپس و پفک کنید تا از بروز مشکلات گوارشی و قلب و عروق جلوگیری شود و به سلامت جسمانی شما بیافزاید.

 

از چه میزان سبزیجات برای لاغری استفاده کنیم؟

شما برای لاغری از هر سبزیجاتی که دوست دارید میتوانید استفاده کنید. در ابتدای رژیم غذایی خود میتوانید به هر اندازه که دوست دارید سبزیجات پخته و یا خام میل کنید .به یاد داشته باشید برای پخت انواع سبزیجات نباید از روغن استفاده کنید.استفاده از تخم مرغ و سیب زمینی  هم در این رژیم غذایی جایز میباشد.حواستان باشد، نباید تخم مرغ یا سیب زمینی را سرخ کنید بلکه باید آب پز و یا بخار پز شود. همچنین میتوانید در برنامه غذایی خود، لوبیا ، هویج ، بروکلی ، کاهو ، کلم و… را قرار دهید.

 

سبزیجات در برنامه غذایی, رژیم سبزیجات بخارپز, رژیم سبزیجات و پروتئین

بهتر است بدانید استفاده از رژیم سبزیجات باعث افزایش طول عمر می شود 

 

اسفناج یکی از سبزیجات مفید در لاغری

خواص استفاده از اسفناج به حدی زیاد است که پزشکان حتما از آن برای دادن برنامه غذایی استفاده میکنند. مصرف اسفناج به اعضای داخلی بدن، به سلامت قلب،پیشگیری از آکنه،رفع سوزش سر و دل،درمان یبوست، رشد مو و همچنین خواب را تنظیم میکند.

 

از مهم ترین مزیت های اسفناج، خاصیت ضد سرطانی آن است.

مواد موجود در اسفناج که فولات نام دارد ، باعث شده که در برابر تغییر در طول تقسیم سلول محافظت میکند و از خطری که ممکن است دچار سرطان و یا پیری زودرس شود، جلوگیری میکند.

 

سالم ترین و راحت ترین غذا برای انسان اسفناج است اسفناج عمدتا  به عنوان "سوپر خوراکی" نامیده شده  برای مصرف کردن اسفناج میتوانید با دیگر سبزیجات ها ترکیب کنید و یا آن را به صورت جدا میل کنید.

یکی از ترکیبات غذایی در رژیم غذایی کانادایی،ترکیب اسفناج پخته با تخم مرغ آب پز و گوجه ی خام میباشد.

 

رژیم سبزیجات برای لاغری, سبزیجات در برنامه غذایی, رژیم سبزیجات بخارپز

برای سلامت جسم و حتی روان بهتر است روزانه یک واحد سبزیجات استفاده کنیم

 

مصرف کدام سبزیجات به کاهش وزن کمک می کند؟

در این قسمت به برخی از سبزیجاتی که به کاهش وزن کمک می کند اشاره می کنیم:

 

1. سیب زمینی

 سیب زمینی از جمله سبزیجاتی است که  کالری کمی دارد  و با مصرف آن، می توانید  به کاهش وزن  خود کمک کنید. همچنین سیب زمینی دارای پتاسیم بوده که به رفع نفخ شکم و تعامل سدیم کمک می کند. شما زمانی می توانید از سیب زمینی برای کاهش وزن استفاده کنید که آن را سرخ نکنید و به صورت آب پز آن را میل کنید.  

 

2. قارچ، منبع عالی ویتامین D

کمبود ویتامین D در بدن منجر به تجمع چربی در ناحیه شکم می شود. به همین دلیل برای جذب ویتامین D  و جلوگیری از اضافه وزن، شما می توانید از قارچ، که منبع عالی ویتامین D و مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد استفاده کنید. 

همچنین  برای کاهش گرسنگی و سیری طولانی مدت، مصرف قارچ بهترین گزینه می باشد و به همین دلیل  شما با مصرف قارچ، دیگر به خوردن غذاهای دیگر وسوسه نمی شوید.

 

3. کلم بروکلی

یکی از  خوش طعم ترین سبزیجات ، کلم بروکلی می باشد. شما می توانید کلم بروکلی را به صورت خام مصرف کنید و یا آن را با غذاهای متنوع مخلوط کنید و میل نمایید. این دسته از سبزیجات دارای منبع عالی برای دریافت فیبر اضافی است که شما می توانید در غذاهایی مانند پاستا از آن استفاده کنید. 

 

4. فلفل قرمز

اگر به دنبال راهی هستید که بتوانید کالری بیشتری بسوزانید، از مصرف فلفل قرمز غافل نشوید. فلفل قرمز باعث میشود تا متابولیسم بدن افزایش پیدا کند و منجر به سوخت و ساز کالری شود.

 

5. آووکادو،سرشار از چربی سالم 

آووکادو سرشار از چربی سالم است که دارای مقدار زیادی آب و فیبر می باشد . همچنین آووکادو دارای آنتی اکسیدان بوده که برای جذب بیشتر این مواد مغذی، شما می توانید  آن را به سالاد سبزیجات اضافه کنید و میل نمایید. 

 

6. پیاز

پیاز، از جمله سبزیجاتی است که کالری کمی دارد و دارای مواد مغذی بسیاری می باشد که برای کاهش وزن بسیار مناسب است. در پیاز ماده ای به نام کوئرستین  وجود دارد که به افزایش متابولیسم کمک می کند.  کوئرستین موجود در پیاز از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند و همچنین مقدار زیاد آن، به دریافت بیشتر فیبر و آنتی اکسیدان کمک می کند.

 

جمع بندی مطالب

گفتیم که رژیم غذایی سبزیجات از سالم ترین رژیم های غذایی است. با استفاده از این رژیم غذایی شما میتوانید هم به وزن دلخواه برسید،شادابی پوست داشته باشید،روح و روان آرامی داشته باشید و همچنین با مصرف آن، از بروز بیماری افسردگی جلوگیری کنید.

 

توجه داشته باشید،درست است که استفاده از برنامه غذایی سبزیجاتی برای بهتر زندگی کردن ضروری است.اما؛به این معنی نیست که از استفاده ی دیگر برنامه ی غذایی درغ کنیم 

ساختار بدنی انسان به گونه ای است که به همه ی مواد غذایی نیاز دارد و ما نمیتوانیم صرفا به دلیل اینکه سبزیجات سالم ترین رژیم غذایی است، دیگر برنامه های غذایی را در لیست قرار ندهیم.

 

منبع : بیتوته

 


منبع: https://www.beytoote.com/health/dietary/vegetable02-diet.html
بازدید: 4149

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top