• جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: 429475
تاریخ انتشار: شنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ ۲۱:۵۱

دلیل محبوبیت گرانول پی وی سی نرم در بین تاجران چیست؟

دلیل محبوبیت گرانول پی وی سی نرم در بین تاجران چیست؟

امروزه پلیمر و وسایل پلاستیکی کابرد زیادی در ایران و خانه دارد و یکی از این نوع ماده ها گرانول می باشد که در انواع مختلف مثل پی وی سی و در حالتهای نرم و سفت تولید می شود که تولید کننده بسیاری در شهرهای مختلف مثل تبریر، شیراز، اصفهان، و غیره تولید می شود و در بازار عرضه می شود.

برای شروع اول باید ببینیم گرانول چیست و چگونه تولید می شود و برای چی استفاده می شود که به بررسی دقیق تری برسیم.

شاید امروزه اسم گرانول به گوش شما خورده باشد که در صنایع مختلف پلیمر و پلاستیک و گرانول پی وی سی استفاده می شود و با پیشرفت تکنولوژی و صنایع این مواد تولید شده و در صنایع پلیمر و پلاستیک می شود.

دلیل محبوبیت گرانول پی وی سی نرم در بین تاجران چیست؟

کسانی که در صنعت پلیمر و پلاستیک اطلاعات کاملی ندارد و مواد این صنایع را به طور کامل نمی شناسند در ذهنشان گرانول را نوعی مواد پلیمری می دانند ولی این اشتباه می باشد و گرانول موادی شکل نمی باشد و ساختار و حالت آن به شکلهای دیگر می باشد که در سایت آراد برندینگ نیز به آن اشاره شده است، پس مهم ترین چیز این است که بدانیم گرانول پلیمر خاصی نیست و حالت متفاوتی دارد.

گرانول که حالتی پودری دارد و به صورت دانه دانه تولید و برای کارهای مختلف به کار گرفته می شود و از آن می توان برای تولید انواع چیزهای مختلف تولید و در بازار عرضه کرد.

گرانول که به صورت دانه دانه می باشد و دانه های آن تقریبا رنگی سفید دارد برای تولید انواع وسایلهای مختلف مثل پی وی سی که یکی از نمونه های آن است مورد استفاده قرار می گیرد.

گرانول پی وی سی مشهد

یکی از شهرهایی که در حجم بالایی سالانه این محصول تولید می شود گرانول پی وی سی مشهد است یکی از علتهای استفاده از گرانول پی وی سی در تولید محصولات شکل مناسب و اندازه کوچک آن است که به راحتی با دیگر مواد ذوب و مخلوط می شوند همچنین استفاده از آنها موجب مقاومت فیزیکی بیشتر قطعات پلاستیکی خواهد شد چون گرانول در رنگ و ابعاد بسیار متنوع هستند کاربرد زیادی در ساخت وسایل پلاستیکی دارند.

عوامل زیادی بر قیمت نهایی گرانول پی وی سی تاثیر گذار است که چند نمونه آن را بیان می کنیم میزان شفافیت و زلال بودن قطعه های گرانول که هرچه روشنتر باشد کیفیت بیشتری دارد همچنین دستگاهی که گرانول را تولید می کند هرچه درجه یکتر باشد محصول نهایی کیفیت خوبتری خواهد داشت و مسلما هرچه گرانول پی وی سی باکیفیتتر باشد قیمت بیشتری خواهد داشت

دلیل محبوبیت گرانول پی وی سی نرم در بین تاجران چیست؟

محصولاتی که از گرانول پی وی سی ساخته می شوند پس از خراب شدن باید بازیافت شوند ‌که به دو صورت شیمیایی و فیزیکی انجام می شود گرانول پی وی سی مشهد بر حسب کیفیت به گرانول نرم همانگونه که از نامش مشخص است برای وسایلی استفاده می شود که نیاز به انعطاف دارند که جهت ساخت محصولات بهداشتی بهتر است به کار برده شوند، گرانول سخت که برای ساخت قطعات پلاستیکی لوله آب و فاضلاب و غیره به کار برده می شوند و چون از گرانول با کیفیت پایینتری استفاده می شود قیمت کمتری دارد.

گرانول پی وی سی نرم

مهمترین دلیلی که باعث شده از گرانول به عنوان یک ماده اولیه در تهیه محصولات پلاستیکی استفاده شود، سهولت استفاده از آن است گرانولهای پی وی سی نرم بر خلاف پودرها در هوا پراکنده نمی شوند، آلودگی محیط را به دنبال نداشته و هدر رفت ندارند امروزه سیستم شکل دهی پلاستیکها نیز تغییر پیدا کرده و دستگاه ها طوری طراحی شده اند که بهتر است از مواد اولیه گرانولی استفاده گردد این مسئله ی مهم موجب گشته تا تولیدکنندگان گرانول را به پودر ارجح دانسته و به جای حالت پودری از شکل گرانولی آن استفاده نمایند با ذوب کردن گرانولها و شکل دهی آنان می توان محصولات پلیمری را تولید و به بازار عرضه نمود.

دلیل محبوبیت گرانول پی وی سی نرم در بین تاجران چیست؟

گرانولها به چند دسته تقسیم می شوند؟

دسته ی اول گرانول پلی اتیلن هستند که ساختاری کریستالی دارند پلی اتیلنهای استفاده شده نیز به گریدهای سبک، متوسط، سنگین و وزن مولکولی بسیار بالا تقسیم می گردند.

گرانولهای پلی پروپیلن که به دو دسته ی هموپلیمر و کوپلیمر تقسیم شده اند نیز یکی دیگر از دسته های گرانولها مثل گرانول پی وی سی نرم محسوب می شوند گرانولهای پلی اتیلن و پلی پروپیلن یکی از بهترین گرانولها به شمار می روند.

گرانولهای پلی کربنات نوعی پلیمر شفاف هستند که نور را از خود عبور می دهند از این محصول برای تولید محصولاتی چون: چراغ خودرو، قطعات پلاستیکی لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و دیگر موارد مورد نیاز استفاده می گردد با تمام ویژگیهای خوب گرانول پلی کربنات ترک خوردگی بالای این محصول از نقاط ضعفش به حساب می آید.

گرانولهای پلی استایرن، پلیمرهای مهندسی، ABS و غیره از دیگر انواع گرانولها محسوب می شوند.


 

بازدید: 466




Scroll to Top