• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 429496
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ۲۳:۱۷

فروش ظروف نقره عیار 24 اصفهان

فروش ظروف نقره عیار 24 اصفهانفروش ظروف نقره عیار 24 اصفهان

در زمانهای بسیار دور مردم برای ظروف نقره دکوری مصرفی خود از ظروف نقره استفاده می کردند که با گذشت زمان استفاده از آنها کمتر شده است.

امروزه از ظروف نقره قدیمی که به آنها ظروف عتیقه گفته می شود در موزه ها نگهداری می کنند و فلز نقره در جدول تناوبی با نشان Ag نشان داده شده است و جز فلزهای براق و بسیار جذاب می باشد.

این فلز به رنگ سفید مایل به خاکستری است و به دلیل انعطاف پذیری و نرمی زیاد نمی توان آنها را به صورت خالص استفاده کرد و برای استفاده از فلز نقره آنها را با فلزهای دیگر ترکیب می کنند تا شکل پایداری به خود بگیرد.

افرادی که به دنبال اطلاعات بیشتری درحوزه این محصول می باشند می توانند از طریق سایت آراد برندینگ اطلاعات مورد نظرشان را به صورت کامل از طریق مشاوران دریافت نمایند.

C:\Users\Mohammadi\Downloads\EeALJQ_WkAAJ7_8.jpg

به دلیل خاصیت میکروب کشی این فلزات از آنها برای ساخت ظروف استفاده می کنند و خاصیت دیگری که ظروف نقره دارند این است که آب و آشامیدنیها را خنک و تازه نگه می دارد و تصفیه کننده بسیار عالی برای آب و نوشیدنیها می باشد.

فلز نقره دمای بدن را پایین می آورد و به همین دلیل بسیاری از جواهرات را از جنس نقره می سازند تا باعث خنک شدن بدن شود.

فلز نقره جز دسته فلزات گرانبها و خاص می باشد و در زمان حال از ظروف نقره به عنوان ظروف عتیقه برای تزیین و دکور استفاده می شود.

ظروف نقره عتیقه ای که توسط باستان شناسان کشف شده اند شامل لیوان نقره، بشقاب نقره، کشکول نقره، قاشق نقره و غیره می باشد.

ظروف نقره عیار ۸۴

فروشندگانی که در زمینه خرید و فروش ظروف نقره دکوری تزئینی فعالیت می کنند برای معرفی ظروف از عیار استفاده می کنند که نشان دهنده میزان خلوص نقره به کار رفته در ظرفها می باشد.

ظروف نقره عیار ۸۴ بیشترین ظروف نقره می باشند که در بازار به وفور یافت می شوند و قیمت کمتری نسبت به سایر ظروف نقره دارد.

در ساخت این ظروف به میزان 84 در صد فلز نقره و 16 در صد فلز مس وجود دارد تا از دوام و استحکام بالاتری در برابر ضربه برخوردار باشند و مهمترین نکته در زمان خرید لوازم و ظروف نقره توجه به عیار آن می باشد.

C:\Users\Mohammadi\Downloads\kashkol_bozorg_1_logo-1-e1656850302306.jpg

عیار نقره در ظروف نقره عیار 84 معمولا عددی بین  850 تا 925 می باشد که نشان دهنده میزان ظروف پیوتر نقره به کار رفته در اجسام می باشد.

فلز نقره دارای عیار های متفاوتی می باشد مثلا بهترین عیار نقره 925 می باشد که در آن   92.5 در صد نقره و 7.5 در صد مس استفاده شده است و این دسته از فلزهای نقره برای ساخت جواهرات استفاده می شود اما برای ساختن ظروف نقره معمولا از فلز نقره با عیار 84 استفاده می کنند.

یکی از راه های تشخیص عیار نقره استفاده از محلول شوتر می باشد که روشی بسیار مطمئن برای تشخیص عیار نقره است.

ظروف نقره اصفهان

همانطور که همه ما می دانیم تاریخچه ظروف و دیگر شاخه هایی که مربوط به نقره سازی و ظروف مسی زنجان بوده اند در ایران و خصوصا اصفهان از دیرباز بسیار محبوبیت داشته و معروف بوده است و جایگاه آن در بالاترین نقاط هنر بوده است مردم ایران به فلز کاری پرداختند در واقع ایرانیان جزو اولین اقوامی بوده اند که فلز را شناختند و این کار را انجام داده اند.

موارد بسیاری است که نشان دهنده این موضوع می باشد که در این مرز و بوم از هزاره ششم پیش از میلاد افراد بساری بوده اند که دست به ساخت ابزارهای فلزی زده اند.

C:\Users\Mohammadi\Downloads\Straits_Chinese_Silver_Betel_Nut_11.jpg

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ظروف نقره اصفهان پر از نقش و نگارهای زیبا می باشد تنگها و طبقه های زرین دوره تیموری و مغولی وتنگها و شمشیرهای بسیار زیبای صفوی و شمعدانهای سلجوقی و ظروف زیبای هخامنشیان که آثاری که به جای گذاشته اند.

باید زمان هخامنشیان و مادها را اوج عظمت و قوت فلز کاری در ایران باستان دانست آثاری که از آن زمان مانده است نشان دهنده هنر در این سرزمین می باشد بشقاب ها و جامهایی که از زمان گذشته ایران است.

بسیار زیبا و ظریف و هنرمندانه است هرچند که در طول تاریخ برای به تاراج بردن اموالهای گذشته ایران به دست اسکندر و سپاهیانش بسیاری از این ظروف نقره را ذوب کرده و از بین برده اند اما آثاری به جای مانده است که این هنر و زیبایی کار آن دوران را نشان بدهد.


 

بازدید: 203




Scroll to Top