• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 429498
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ۲۳:۴۲

خرید تخمه آفتابگردان ریز

خرید تخمه آفتابگردان ریزخرید تخمه آفتابگردان ریز

تخمه های آفتابگردان دانه ای آجیلی است که به صورت انواع مختلف دنباله دار ها، نان های چند دانه ای و میله های غذایی در اختیار ما مصرف کنندگان قرار گرفته است.امروزه تخمه های آفتابگردان معمولا به صورت مستقیم در میان وعده ها مصرف میشوند، یا از روغن آنها در مصارف خانگی و طبخ غذا استفاده میشود.بریم در کنار هم با خواص و فوایدی که برای سلامتی دارد و ویتامین های موجود در تخمه آفتابگردان آشنا شویم. التهاب یک پاسخ ایمنی طبیعی و کوتاه مدت است که از پروتئین واکنشگر C نشات میگیرد که باعث افزایش سطح خونی میشود و خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ را به دنبال دارد. در ادامه با مجموعه ی آراد برندینگ همراه باشید.

خرید تخمه آفتابگردان ریز

فشار خون بالا یک عامل اصلی خطر برای بیماری قلبی است که میتواند باعث حمله قلبی یا سکته شود. تخمه آفتابگردان حاوی منیزیم است که میتواند آنزیم منقبض کننده عروق خونی را مسدود و در نتیجه به رگ های خونی کمک کند و فشار خون را کاهش دهد.تخمه آفتاب غیر از منیزیم اسید لینولئیک که از دسته اسید های چرب غیر اشباع را هم در خود دارد، این اسید در بدن برای ساخت یک ترکیب هرمون مانند استفاده میشود که مانند منیزیم رگ های خونی را شل و باعث کاهش فشار خون می شود.

خرید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان حاوی منیزیم است که میتواند آنزیم منقبض کننده عروق خونی را مسدود و در نتیجه به رگ های خونی کمک کند و فشار خون را کاهش دهد.تخمه آفتاب غیر از منیزیم اسید لینولئیک که از دسته اسید های چرب غیر اشباع را هم در خود دارد، این اسید در بدن برای ساخت یک ترکیب هرمون مانند استفاده میشود که مانند منیزیم رگ های خونی را شل و باعث کاهش فشار خون می شود. تخمه آفتابگردان غیر از فواید زیادی که در سلامتی دارد مضراتی هم دارد مانند کلسترول بالا، سدیم،کادمیوم(نوعی از فلز که کلیه ها در استفاده طولانی مدت اسیب میرساند)، اما اینها به این معنی نیست که نباید در طول روز از تخمه آفتابگردان لذت برد.

یکی از معروف ترین مکان های پرورش تخمه آفتابگردان شهرستان خوی است که به دلیل بهره مندی از نور خورشید در شش ماه ابتدایی سال و دسترسی به مزارع فراوان گل آفتابگردان به بزرگترین بازار خرید تخمه آفتابگردان و فروش تخمه و خشکبار ایران تبدیل شده است. براساس مطالعات صورت گرفته روی تعداد زیادی بزرگسال تشخیص داده شده که افرادی که در کمترین حالت پنج روز در هفته تخمه آفتابگردان و مغزی جات میخورند برخلاف افرادی که از مصرف مغزی جات دوری کردند حدود ۳۰ درصد کمتر پروتئین واکنشگر C داشتند، زیرا دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین Eهستند که به کاهش سطح پروتئین واکنشگرC کمک می کند‌.

تخمه آفتابگردان ریز

این گیاه پرطرفدار جدای از تنوع در اندازه که ریز و درشت آن در بازار وجود دارد از لحاظ مزه نیز در انواع ساده نمکی و آبلیمویی عرضه می شود انواع مختلف تخمه آفتابگردان برای سلیقه های متفاوت عرضه می شود اما خود این گیاه خواص متعددی دارد.یکی از خواص مهم این گیاه آرام بخش بودن آن است، این گیاه حاوی ماده ای به نام تریپتوفان است که بازسازی سروتونین مغز را افزایش و سبب کاهش استرس و ایجاد آرامش در فرد می شود به خاطر بالا بودن خواص انتی اکسیدانی آن برای جوان سازی پوست، درخشندگی آن و جلوگیری از پیری زودرس بسیار توصیه می شود.

باید بدانید که دارا بودن ویتامین ای در تخمه آفتابگردان ریز سبب بهبود گردش خون و بالا بردن سرعت لخته شدن آن هنگام خونریزی می شود این گیاه برای مراقبت از مو نیز توصیه می شود، خواص آنتی اکسیدانی تخمه آفتابگردان و همچنین آهن موجود در این تخمه تقویت و رشد مو را به دنبال دارد.کمبود فیبر در بدن می تواند موجب مشکلاتی از جمله بواسیر شود، اگر شما جزو کسانی هستید که کمبود این ماده را در بدن خود حس می کنید تخمه آفتابگردان با سرشار بودن از فیبر بسیار برای شما مفید است که به بهبود عملکرد روده کمک شایانی می کند. تخمه آفتابگردان برای بهبود عملکرد هورومون های بدن بسیار تاثیرگذار است فیبر موجود در تخمه آفتابگردان موجب بهبود گوارش می شود همچنین این ماده خوراکی باعث جذب بهتر مواد مغزی توسط روده می شود.


 

بازدید: 162




Scroll to Top