• جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: 429544
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۱ ۰۰:۴۴

مغز گردو اسرائیلی چندلر

مغز گردو اسرائیلی چندلر

همواره مغز گردوی سفید در میان مردم طرفداران زیادی داشته که این محبوبیت به دلیل ظاهر تمیزتر و جذابیت بیشتر آن بر سر سفره ها می باشد؛ برای پاسخ به این سوال که چگونه مغز گردو را سفید کنیم، در بخش بعدی به صورت اجمالی بیان خواهیم کرد به طور کلی دو روش برای سفید کردن مغز گردو وجود دارد.

روش اول برای مقادیر بالای گردو کاربرد دارد که به کمک دستگاه های صنعتی و به صورت مکانیزه پوست نازک روی گردو را جدا کرده و یک مغز گردوی سالم و سفید تحویل می دهد.

روش دوم سفید کردن مغز گردو که در سایت آراد برندینگ نیز به آن اشاره شد، روش مورد استفاده در منزل است که برای مقادیر کم گردو از آن استفاده می شود به این صورت که مغز گردو را داخل آب نمک ولرم قرار می دهند تا پوسته رویی آن جدا شود.

مغز گردو اسرائیلی چندلر

اغلب مردم برای خوردن گردو در وعده صبحانه از مغز گردو سفید استفاده می کنند، زیرا از نظر ظاهری زیباتر از گردو قهوه ای یا سیاه می باشد با اینکه خواص مغز گردو سفید تفاوتی با مغز گردوی معمولی ندارد و از نظر قیمت بسیار گران تر از نوع معمولی و تیره ی آن است اما همواره خریداران و طرفداران خاص خود را دارد.

سفید شدن مغز گردو به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آن ها می تواند کمبود های ناشی از عناصر معدنی خاک مانند آهن، روی و مس باشد که با انتخاب یک کود مناسب و غنی می توان این مشکلات را به راحتی برطرف کرد.

مغز گردو اسرائیلی

مغز گردو اسرائیلی در مقایسه با دیگر مغز گردو ها چربی بالاتری دارد و از طعم بهتری هم برخوردار می باشد، پوست قهوه ای این نوع گردو به صورت کاغذی و نازک می باشد و همین باعث شده مشتریان ایرانی به خرید آن جذب شوند، برای این که بتوانید مغز گردو را تازه نگاه دارید، باید بعد از خرید، مغز گردو ها را داخل پلاستیک های درب بسته قرار دهید و در فریزر و یخچال بگذارید، مغز گردو به دلیل این که چربی دارد، حرارت باعث اکسید شدن آن می شود، که این می تواند در بو، طعم و ظاهر گردو تغییراتی را ایجاد کند.

از انواع مغز گردو می توان به مغز گردو سفید، مغز گردو معمولی و مغز گردو خورشتی که متفاوت از مغز گردو اسرائیلی است اشاره کرد،‌ بهترین و پرطرفدارترین مغز گردو، مغز گردو سفید می باشد که رنگ مغز آن سفید مایل به کرم است، که چربی بالایی دارد و ظاهر آن یکدست و زیبا می باشد و قیمت بیشتری نسبت به دو نمونه دیگر دارد و خوش طعم تر هم می باشد، این نوع مغز گردو با نان و پنیر میل می شود و به عنوان آجیل هم کاربرد دارد و برای تزئین هم مورد استفاده قرار می گیرد.

مغز گردو معمولی به رنگ قهوه ای روشن می باشد و از نظر میزان چربی و کیفیت با مغز گردوی سفید هیچ تفاوتی ندارد، مغز گردوی معمولی ظاهری یکدست و خوبی دارد و طعم آن هم خوب است و از قیمت ارزان تری نسبت به مغز گردو سفید برخوردار می باشد، مغز گردو خورشتی یا همان مغز گردو فسنجانی، رنگ تیره متمایل به سیاهی دارد و تفاوت چندانی از نظر طعم، کیفیت و میزان چربی بین مغز گردو خورشتی و و دو نمونه دیگر وجود دارد.

مغز گردو چندلر

گردو را می توان به تنهایی به صورت خام و برشته شده و یا به همره آجیل و خشکبار دیگر مصرف نمایید و معمولا آن را همراه با کشمش، پسته، فندق و بادام میل می کنند که بر خواص آن می افزاید و طعم آن را دلنشین تر می کند.

گردو چندلر یکی از مرغوب ترین انواع گردو در جهان است و بسیار پربار و پر ثمر می باشد و با کشت آن میزان برداشت گردو باغ شما بیشتر خواهد شد.

این نوع گردو در بازار های جهانی مشتریان زیادی دارد چون طعم و مزه ی مغز آن بسیار عالی و فوق العاده می باشد.

مغز گردو چندلر دارای مقدار زیادی اسید چرب غیر اشباع بوده که برای تقویت بدن عالی است.

مغز گردو همچنین حاوی مقدار چشم گیری انواع ویتامین های A،C، E، K و ویتامین های گروه B بوده که برای زیبایی پوست و تقویت ریشه مو کارایی دارند، مغز گردو چندلر از نظر طعم و مزه فوق العاده می باشد و همین سبب تمایز این نوع گردو با انواع دیگر شده است.

کشورمان ایران یکی از کشور های پیشرو و موفق در زمینه تولید و برداشت انواع گردو با کیفیت و خوش طعم می باشد که البته سهم کمی در صادرات این محصول دارد.


 

بازدید: 171




Scroll to Top