• چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: 429551
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ۱۰:۴۶

قیمت سیم نیمه افشان مشهد

قیمت سیم نیمه افشان مشهد

همانطور که می دانید سیمها در زندگی روزمره نقش بسزایی دارند سیمها هم انواع مختلفی دارند که یکی از انواع سیم، سیم افشان و نیمه افشان می باشد که با قیمتی مناسب خرید و فروش می شود ضمن اینکه در سایت آراد برندینگ و در مقالات متعددی که مربتط با سیم های نیمه افشان هستند به طور کامل این محصولات معرفی شده است.

قیمت سیم نیمه افشان مشهد

برای این که جریانهای الکتریکی را از مکانی به مکانی دیگر منتقل دهند از سیم استفاده می کنند کاربرد سیم در موارد برقی و الکتریکی، گیتار و ساز استفاده می کنند.

انواع سیم: سیم مفتولی، سیم نیمه افشان، سیم رشته ای، سیم افشان و غیره می باشد.

سیم نیمه افشان از قسمتهای مختلفی مانند: روکش، هادی، عایق و غیره تشکیل شده است.

قسمت هادی از تک رشته ای و چند رشته ای ساخته شده است و این قسمت از رشته های مسی تشکیل شده است که این رشته ها دارای انعطاف می باشد و این رشته ها از آلمینیوم ساخته شده است.

سیم نیمه افشان در ساختمانهای مسکونی، تجاری، سیم کشی تابلوها، توزیع کننده های برق استفاده می شود و همچنین از این سیمها می توان در زیر گچ هم به کار برد.

نکته: سیمهای مفتولی با سیمهای نیمه افشان با هم شباهت دارند ولی تفاوت آنها این است که سیمهای نیمه افشان از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار هستند.

سیم نیمه افشان مشهد

باید باید بگوییم که سیم نیمه افشان از سیمهای تک رشته ای که در همدیگر ترکیب شده اند به وجود آمده است پایین ترین قدی که می‌توان برای این سیمها نام برد ۱.۰۴ می باشد اما می توان این قد را تا ۲.۸۵ زیادتر هم کرد افراد زیادی هستند که از این نوع سیم افشان استاندارد  برای روشن کردن ساختمانهای تجاری و یا منازل خود که ساختمانهای بزرگ می باشد استفاده می کنند.

ویژگی دیگری که سیم نیمه افشان مشهد دارد این می باشد که برای مناطقی مناسب هستند که خشک و سر پوشیده باشد و در زیر گچ و یا روی حفاظ عایقی می توان از این نوع سیمها استفاده کرده یکی دیگر از ویژگیها و کاربردهایی که می توان به این سیمها نسبت داد این می باشد که در زمانی که می خواهید سیم کشی برای تابلوها انجام دهید و در آنها برق ایجاد کنید می توانید از این نوع سیمها استفاده کنید که می‌تواند بسیار کارساز باشد این سیمها در انواع لوله ها هم می تواند به کار رود و کارساز باشد.

در واقع زمانی که مشکلی پیش می آید که نمی توان از سیم افشان استفاده کرد و یا اصلاً این سیم وجود ندارد انواع سیم نیمه افشان مشهد استفاده می شود، شاید تصور کنید که کابل نیمه افشان هم مانند سیم افشان از چند رشته سیم تششکیل شده است .

قیمت سیم نیمه افشان

از نکات مهم در خرید کیفیتی می باشد که در سیم و روکش به کار برده شده است زیرا اگر کیفیت خوبی نداشته باشد ممکن به شما آسیب بزند.

اگر دقت کرده باشید انواع سیمها مانند سیم مفتول نیمه افشان با قیمت مناسب عرضه می شود ضمن اینکه در هنگام خرید علاوه بر اطلاع از قیمت سیم نیمه افشان باید به اصل بودن سیم مطمئن شوید زیرا سیمهایی که اصل یا استاندارد نیستند میزان آلمینیوم آنها از مس کمتر هستند.

سیم و کابل شبیه می باشند ولی تفاوتهایی نیز دارند که شامل:هنگامی که رشته های آلمینیومی توسط لایه از عایق پوشیده می شوند که سیم ساخته می شود اما کابل یک نوع سیم هستند که از ضخامت بیشتری برخوردار می باشد و ساختار آنها از سیم پیچیده تر می باشد و کابلها از چند سیم تشکیل شده اند.

تشکیل دهنده ی سیم یا کابل نیمه افشان مجموعه ای از مفتولها در هم می باشد و این نوع سیمها تک رشته نیستند دستگاه هایی که برای تولید سیم و کابل مورد نیاز است شامل: استرندر، تابنده، کشش، اکسترو و غیره می باشد.

دستگاه کشش: در این دستگاه عملیاتی مانند کشش مفتول و تبدیل آنها به سایزهای کوچک صورت می گیرد و این عملیات کشش سیم و کابل در روغن صورت می گیرد چرا که باید فرایند خنک کردن سیمها انجام شود پس از این که این فرایند تمام شد سیمها روی قرقره ها جمع می شوند و برای اتمام مراحل وارد دستگاه بعدی می شوند.

دستگاه استرندر: در این دستگاه بافت هادیهای آلمینیومی را به عهده دارد و مراحلی که در این دستگاه صورت می گیرد به این صورت می باشد که رشته مفتول به عنوان مغزی در مرکز قرار می گیرد و این رشته با چرخش دستگاه استرندر که توسط جعبه دنده تنظیم می شود و به دور مغزی این رشته ها تابیده می شوند و از قالب رد می شوند و سپس بعد از اتمام این مراحل بعد از این که از دستگاه خارج شدند به روی قرقره ها جمع می شوند.

دستگاه اکسترو: این دستگاه فرایندی مانند عایق کاری و تزریق مواد به عنوان روکش و عایق انجام می دهد.

دستگاه تابنده: این دستگاه برای پیچیده شدن رشته ها و تابیده کردن آنها به صورت منظم به کار می رود.


 

بازدید: 276




Scroll to Top