• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 429687
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۰۱:۴۶

روش های ساده برای رسیدن به ثروتمندی

روش های ساده برای رسیدن به ثروتمندی

کسب تجربه و آموختن چیزهای جدید در کسب و کار تلاش برای موفقیت ضروری است و جدای از هدف نهایی که انسان به دنبال آن است، تجربه و دانش جدیدی که در طول سفر به دست می آورد، خود دستاوردی است که می تواند از آن لذت برد.

گلخانه خیار

تولید گلخانه خیار که یک ابزار مهم در کنار تولید در مزرعه باز محسوب می شود تولید خیار گلخانه ای در کشورهای در حال توسعه به ویژه در محیطهای خشک ممکن است به عنوان ساختارهای کم هزینه و تقریبا بدون شرایط هوا محقق شود و این شرایط محدودیتهای تولید خیار را افزایش داده است تا علاوه بر تنش شوری، خشکی و گرما، تنشهای بیشتری را شامل شود. این تنشها که باعث کاهش زیاد در بهره‌ وری خیار می‌شوند بنابراین، این بررسی تلاشی برای برجسته کردن مشکلات تولید خیار گلخانه ‌ای تحت تنش غیرزیستی و راهکارهای مختلف باید در برابر این تنش ها تطبیق داده شود همینطور مطالعات متعددی تنشهای فردی را که بر تولید خیار گلخانه‌ای تأثیر می‌گذارد، بررسی کرده‌اند، اما مطالعات کمتری تنشهای چندگانه یا ترکیبی را بررسی کرده‌اند.

تولید خیار گلخانه ای

بهترین روش ها برای خرید بذر مناسب، باید در محل کشت خیار و شرایط محیطی آن توجه ویژه نمود چگونگی تولید خیار گلخانه ای به چه صورت امکان پذیر است؟ به طور کلی دو روش کاشت وجود دارد. روش اول بصورت کشت مستقیم و روش دوم بصورت کشت خزایی انجام می شود. روش دوم کشت خزایی به دلیل صرفه جویی در هزینه های اضافی گلخانه ای و مراقبت بیشتر و بهتر جوانه زدن بذر، بهتر است که از این روش بهره بگیرید. کشت خیار به روش مستقیم، به دلیل اینکه زمین باید رطوبت مطلوب داشته باشد نیز، باید از خاک پیته موس در زیر و روی آن استفاده شود تا رطوبت مطلوب حفظ شود.

کود مرغی برای خیار

استفاده از کود مرغی برای خیار موجب افزوده شدن عناصری کاربردی در راستای رشد بهتر گیاهان نظیر پتاسیم و فسفر به خاک خواهد شد، همچنین وجود این عناصر در خاک گیاه موجب می شود تا نسبت به تنشها و عوامل آسیب زای بیرونی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد، همچین جالب است بدانید که استفاده همزمان این کود طبیعی در کنار کودهای شیمیایی نه تنها مشکلی برای آن بوجود نمی آورد بلکه موجب افزایش سرعت جذب آن نیز می شود، البته باید با توجه به قدرت و مواد معدنی بالایی که در کود مرغی وجود دارد، در صورت استفاده همزمان آن با کود شیمیایی حتما از کارشناسان کشاورزی مشورت گرفته و مقدار درست و اصولی ترکیب این دو کود را محاسبه نمایید.


 

بازدید: 119




Scroll to Top