• جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: 429725
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ۰۰:۵۵

با چسب کسب و کار اینترنتی راه انداختم و موفق شدم

با چسب کسب و کار اینترنتی راه انداختم و موفق شدم

با شروع کسب و کار اینترنتی در حوزه چسب توانسته ام آرزوهایم را به واقعیت تبدیل کنم نمونه های بسیار زیادی از چسب در بازار امروزی وجود دارد که برای مصارف های گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد دراین مقاله به کاربرد چسب چوب، چسب صنعتی و چسب کاشی اشاره شده است.

چسب چوب

چسب چوب یکی از مواد مورد استفاده در صنایع چوب است. با استفاده از چسب چوب می‌توانید دو قطعه چوبی را به هم متصل نمایید به‌صورتی که اگر از چسب به‌درستی استفاده شود یک اتصال محکم و ناگسستنی خواهید داشت به این صورت که اگر شما بعد از خشک شدن چسب چوب بخواهید دو قطعه را از هم جدا کنید، راهی جز شکستن چوب نخواهید داشت به همین دلیل از چسب چوب در صنایع چوب به‌وفور استفاده می‌شود.

برای استفاده بهتر از چسب چوب و رسیدن به یک نتیجه بهتر باید دو قطعه را با استفاده از گیره نجاری و پیش دستی به‌خوبی محکم کنید و اجازه دهید این دو قطعه حدود یک ساعت تحت فشار باقی بماند. البته اگر نیاز به زمان بیشتری برای پرس‌کاری دارید، می‌توانید ۲۴ ساعت این فشار را نگه دارید. پس از ۲۴ ساعت چسب به ۹۰ درصد استحکام نهایی خود می‌رسد.

چسب صنعتی

چسب به عنوان ماده غیرفلزی تعریف می‌شود که از آن برای اتصال دو یا چند سطح به یکدیگر استفاده می کنند. حال چسب صنعتی در واقع جزء جدایی‌ناپذیر صنعت به‌حساب می‌آید که از قدرت چسبندگی و استحکام بسیار بالایی برخوردار است. به‌طور کلی چسب‌ها به تنهایی بخش بزرگی از فرایند تولید صنعتی را تشکیل می‌دهند و انواع مختلف آن‌ها برای مصارف گوناگونی کاربرد دارند. هر کدام از انواع چسب صنعتی با مکانیزم خاصی سطوح را به یکدیگر متصل می‌کنند.

چسب‌های صنعتی از لحاظ کاربرد و مکانیزم به دو دسته ساختاری و غیرساختاری تقسیم می‌شوند که نمونه‌های ساختاری برای اتصال اجزای سازه‌هایی که تحت نیروی زیادی قرار دارد، استفاده می‌شوند؛ زیرا به خوبی سطوح را به یکدیگر متصل کرده و در برابر نیروهای فشاری، کششی و برشی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. حال چسب‌های غیرساختاری برای اتصالات ضعیف که به مقاومت بالایی در برابر نیروهای خارجی نیازی نیست، گزینه مطلوبی هستند که از کاربرد چسب صنعتی غیرساختاری، می‌توان مواردی چون نصب کفپوش، بتونه‌کاری، آب‌بندی، کاغذ دیواری، موکت و … را نام برد.

چسب کاشی

چسب کاشی یک متریال به نسب جدید است، که در بند کردن مصالح ساختمانی مختلف و ایجاد اتصال و استحکام در کاشی کاری و سرامیک کاری مورد استفاده قرار می گیرد. چسب کاشی به علت مواد تشکیل دهنده آن مزایای فراوانی نسبت به ملات سنتی کاشی کاری دارد. این مصالح ساختمانی در کیسه هایی به صورت آماده به بازار عرضه می شود. اجرای چسب کاشی در ساختمان سازی روند ساده ای دارد، به این شکل که ملات آماده را با آب مخلوط کرده و درزهای خالی بین کاشی، سرامیک، سنگ و موزاییک را پر می کنند.

چسب کاشی از ترکیب مواد شیمیایی و معدنی نظیر؛ سیمان پورتلند غیرآلی، ماسه ریز و افزودنی های چسبدار تهیه می شود. در تهیه چسب کاشی سعی شده موادی به کار گرفته شود که بالاترین قدرت چسبندگی را داشته باشد، تا حد ممکن سبک باشد و همچنین در نحوه اجرا و کاشی کاری کمترین انرژی و زمان را بگیرند.

چسب کاشی آماده بعد از خشک شدن مقاومت فوق العاده ای در مقابل فشار دارد و همچنین موجب مستحکم شدن سازه می شود. استحکام بالای چسب کاشی باعث می شود، سازه مورد نظر در مقابل بارهای ساختمان و رویدادهایی نظیر زلزله کمترین آسیب را ببیند.


 

بازدید: 135




Scroll to Top