• چهارشنبه, ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 29
کد خبر: 429735
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ۲۳:۴۲

پیوند بین کار و ثروت با انجیر امکان پذیر شد

 

امروزه یکی از مشکلاتی که افراد با آن دسته و پنجه نرم می کنند آن است که هر کاری می کنند به ثروت مورد نظر خود نمی رسند و پیوندی که میخواهند بینشان برقرار نمی شود. من توانستم با ورود به حوزه انجیر کسب و کار خود را رونق ببخشم و پیوند ناگسستنی بین این دو ایجاد کرده و به درآمد میلیاردی برسم.

انجیر تازه

توجه داشته باشید که مصرف انجیر تازه با برنامه درست می تواند باعث کاهش وزن شود و به همین دلیل است که به افراد دارای اضافه وزن مصرف انجیر توصیه می شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید انجیر اگر با برخی مواد مثل شیر مصرف شود کالری خیلی زیادی دارد.

و همین کالری زیاد علاوه بر اینکه به کاهش وزن شما کمکی نمی کند بلکه باعث بالاتر رفتن وزن نیز می شود. پس بهتر است برای لاغری و کاهش دادن وزن با انجیر با یک مشاور تغذیه مشورت کنید و اگر اضافه وزن دارید در مصرف آن زیاده روی کنید.

مواد سرطان زا و رادیکال های آزاد موجود در روده بزرگ می توانند این روده را مبتلا به سرطان کنند. فیبر موجود در انجیر باعث سرعت بخشیدن به حرکات روده می شود.

هیچ کس منکر این نیست که انجیر فواید بسیار زیادی دارد ، ولی برای همه افراد هم اینطور نیست و برای برخی افراد می تواند زیان هایی داشته باشد. بیمارانی که کبدهای ضعیفی دارند باید انجیر را به همراه گردو مصرف کنند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

انجیر سیاه

انجیر حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است؛ مخلوطی از این دو ماده‌ی مغذی، آن را به یک میوه‌ی فوق‌العاده برای کم‌خون‌ها مخصوصاً افراد مبتلا به کم‌خونی فقر آهن تبدیل کرده است. از طرفی انجیر سیاه به خاطر داشتن قند فراوان باعث فعالیت سلول‌ها و تولید انرژی زیاد در بدن نیز می‌شود، همان چیزی که معمولاً کم‌خون‌ها از آن شکایت دارند.

انجیر منبع خوبی از پتاسیم است و پتاسیم نیز عنصری است که به کنترل فشارخون کمک می‌کند. کمبود پتاسیم به‌خصوص زمانی که با افزایش مصرف سدیم همراه باشد، می‌تواند منجر به فشارخون بالا شود. انجیر به علت داشتن پتاسیم، درجه قلیایی بدن را بالا برده و در دفع اوره و چربی خون بسیار مؤثر است.

انجیر مقدار بسیار مناسبی از فیبر غذایی را دارا است. شاید بدانید که مواد غذایی حاوی فیبر نقش مؤثر و مفیدی در مدیریت و کنترل وزن ایفا می‌کنند. فیبر، گرسنگی را به تأخیر می‌اندازد و ازاین‌رو در رژیم‌هایکاهش وزن جایگاه ویژه‌ای دارد. البته به آن شرط که در خوردن آن و سایر مواد غذایی نیز از حد تعادل خارج نشویم.

انجیر پیوندی

۴۰ گرم انجیر پیوندی تازه یا یک‌چهارم لیوان انجیر معادل یک واحد میوه است و ۱٫۵ عدد انجیر خشک معادل یک واحد میوه یا ۱۵ گرم کربوهیدرات است.

انجیر، فیبر غذایی بالایی دارد که هر واحد آن ۲۰ درصد نیاز روزانه را تأمین می‌کند. انجیر بیش از سایر میوه‌ها املاح دارد.

در هر ۴۰ گرم انجیر تازه ۲۴۴ میلی‌گرم پتاسیم (۷ درصد نیاز روزانه)، ۵۳ میلی‌گرم کلسیم و ۱٫۲ میلی‌گرم آهن (۶ درصد نیازروزانه) وجود دارد.

هر ۲۲۴ گرم انجیر، ۷۹ میلی‌گرم کلسیم دارد. تحقیقات نشان داده است که کلسیم در انجیر به همان اندازه‌ی کلسیم موجود در شیر است.

وجود گوگرد در انجیر باعث ازدیاد مو شده و از ریزش آن جلوگیری کرده و شوره سر را درمان می‌کند.

خوردن انجیر خشک همراه پسته، بادام و گردو موجب تقویت حافظه و قدرت تعقل و تفکر شده و گنجاندن آن در برنامه غذایی زنان باردار باعث تقویت حافظه جنین می‌شود.


 

بازدید: 16




Scroll to Top