• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 429779
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۱ آذر ۱۴۰۱ ۰۰:۳۸

از خانه داری تا ثروتمندی با بادام زمینی

خانم خانه داری بوده ام که علاقه داشتم به کسب درآمد اما نتوانسته ام به هدف خود برسم. نا امید از این که هیچ زمانی به هدف خود نخواهم رسید. که ناگهان ایده یکی از همسایگان زندگی من را متحول کرد. من با ایده تولید کسب و کار با بادام زمینی توانسته ام به هدف خود برسم و با این کسب و کار درآمد بالای کسب کنم و ثروتمند بشوم. این مقاله در مورد بادام زمینی صحبت کرده علاقه مندان میتوانند با این مقاله به هدف خود که ثروتمندی است برسند.

بادام زمینی ترش

بادام زمینی به اشکال مختلف همچون خلال، کره و روغن فرآوری می شود همچنین ممکن است توسط ادویه های گوناگون همچون فلفل، نمک، زعفران و سرکه طعم دار شود؛ کره بادام زمینی ترش جزو محبوب ترین فرآورده های این محصول به شمار می رود و به خاطر طعم و مزه ی عالی که دارد خواهان زیادی در بازار پیدا کرده است. بادام زمینی یا پسته‌شامی (همچنین بادام‌کوهی یا پسته زمینی)، نام بوته و میوه‌ای با نام علمی Arachis hypogaea است. این گیاه بومی آمریکای جنوبی است و از آنجا به نقاط گوناگون دنیا برده شده‌است. بوته آن که بوته‌ای یک‌ساله است ۳۰ تا۵۰ سانتیمتر ارتفاع دارد. بادام زمینی بومیِ برزیل است. آب و هوای گرم برای کِشت این گیاه مناسب است. بادام زمینی دارای ساقه‌ای راست است. برگ‌های آن مرکب از دو زوج برگچه است و گل‌های آن دو نوع متفاوت به رنگ زرد که پس از تلقیح، دمِ گل خم می‌شود و به سطح خاک می‌رسد و سپس کم‌کم در خاک فرورفته، میوه در داخل خاک پدید می‌آید. بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این نظر می توان گفت جزو آجیل ها نیست.

C:\Users\ASRE TECHNOLOGY\Downloads\logo (1).jpg

بادام زمینی خارجی

از جمله تفاوت ها و تشابه هایی که بین بادام زمینی خارجی کاشت شده و فرآوری شده در داخل ایران و محصولات وارداتی میتوان ذکر کرد. بادام زمینی ایرانی اکثرا در مناطق شمالی ایران کاشت و فرآوری می شود که شهرستان آستانه اشرفیه و پارس آباد مغان از جمله تواید کنندگان عمده بادام زمینی ایرانی هستند.بادام زمینی وارداتی اکثرا از مرزهای جنوبی وارد کشور میشود و از کشورهای چین (بادام زمینی چینی) و کشور هند (بادام زمینی هندی) وارد می شود. بادام زمینی های خارجی وارداتی چینی و هندی به خاطر دارا بودن تکنولوژی پیشرفته تر در سیستم سورتینگ محصولات کشاورزی از نظر اندازه یکدست تر و هم اندازه تر بوده و دارای سایز بندی مشخص و نامگذاری سایزی بین المللی میباشد. امروزه فرآوری محصولات کشاورزی که اعم از بوجاری و سورتینگ محصولات از نظر اندازه رنگ و کیفیت در تجارت نقش بسزایی دارد.

C:\Users\ASRE TECHNOLOGY\Downloads\logo (3).jpg

بادام زمینی خام

بادام زمینی خام چینی پوست کنده سفید در حقیقت یکی از انواع حبوبات مفید و ارزشمند است که کاربرد های زیادی در بازار ایران برای آن شناخته شده است. بادام زمینی خام بومی برزیل است اما امروزه در مناطق مختلف دنیا مانند چین، هند و ایران کاشت می گردد.بادام زمینی یکی از مقوی ترین مغز ها در بین اجزای آجیل می باشد.ارزش غذایی بادام زمینی به اندازه گردو و بادام می باشد. بادام زمینی حاوی مواد مغذی همچون منگنز ، نیاسین، فیبر، فسفر و اسید فولیک است که علاوه بر نقش تاثیرگذار در سلامتی بدن، باعث کاهش خطر بیماری های قلبی، کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون، افزایش متابولیک در بدن انسان می گردد.به لحاظ آن که بادام زمینی کربوهیدرات کمی دارد و میزان فیبر آن بالاست جهت رژیم های غذایی بسیار مناسب است.همچنین بادام زمینی غنی از پروتئین است و به لحاظ آن که قیمت مناسبی در مقایسه با سایر اجزای آجیل دارد می توان از آن به عنوان یک میان وعده مقوی استفاده نمود.

C:\Users\ASRE TECHNOLOGY\Downloads\logo (6).jpg

.

.


 

بازدید: 277




Scroll to Top