• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 429787
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۷:۲۷

راز کسب ثروت من در آینده نگری برای انتخاب حوزه کاری بود

پدرم همیشه به من توصیه می کرد که برای شروع کسب و کار آینده آن را در نظر بگیر من با توجه به توصیه ایشان در حوزه عرقیجات گیاهی وارد شدم چراکه این محصول بازار خرید و فروش داغی دارد و از آنجا که تمایل مردم به سمت مصرف محصولات ارگانیک است آینده خوبی را برای این محصول پیش بینی کردم که با ورود به این حوزه عالی توانستم به سرعت رشد کنم و به ثروت بالایی دست یابم. لذا پیشنهاد می کنم با این حوزه پولساز بیشتر آشنا شوید.

عرق شوید

عرق شوید دارای ترکیباتی مانند ترپنوئیدها، فلاونوئیدها، پلی فنول ها، ساپونین ها، آلکالوئیدها و پلی ساکاریدهایی بوده که وجود این ترکیبات خواص عرق شوید را بوجود می‌آورند. خواص عرق شوید بسیار فراوان و مختلف است که از جمله خواص شوید می‌توان به مواردی مانند مقابله با فشار خون، کلسترول خون، جلوگیری از ابتلا به سرطان، مقابله با دیابت، مقابله با افسردگی، خواص آنتی اکسیدانی، محافظت از قلب، درمان اختلالات باروری و قاعدگی، افزایش ادرار و بسیاری خواص درمانی دیگر اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از خواص عرق شوید می‌پردازیم.

عرق گلاب

عرق گلاب از گل محمدی به دست می آید . گلاب رایحه بسیار مطبوعی دارد و از آن در صنعت عطر سازی استفاده می کنند. در فصل بهار گل محمدی را می چینند و از آن گلاب تهیه می کنند. گلاب علاوه بر بوی مطبوع و خوشایندی که دارد دارای خواص فراوانی است. از خواص درمانی آن می توان به ضدباکتریایی، ضد درد، ضد تشنج،ضدالتهابی،ضد برونشیت اشاره کرد. گل محمدی یا گل سرخ یا گل گلاب از خانواده گل رز محسوب می شود. گل سرخ از تیرهٔ رزاسه است.قسمت قابل مصرف آن گل و غنچهٔ خشک یا تازهٔ آن است.گل محمدی به رنگ صورتی روشن تا سرخ روشن می باشد و درختچه آن از خارهای زیاد و قوی‌ پوشیده شده است. ارتفاع این درختچه به بیش از ۲ متر هم می رسد. ايام گلاب گيري معمولا از اوايل ارديبهشت ماه شروع و تا نيمه اول خرداد می باشد.

عرق نعناع

عرق نعناع خواص درمانی فراوانی دارد ولی از مشهورترین درمان های آن رفع نفخ معده و هضم غذا است. این عرق سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزم، پروتئین، فیبر، کربوهیدرات، ویتامین‌های مختلف، آهن و… است .این عرق هم مانند سایر عرق ها مانند عرق گلاب، طارونه، نسترن، رازیانه و …دارای خواص مختلفی برای بدن دارد و در درمان انواع بیماری‌ها موثر عمل می‌کند همچنین عرق گیاهی نعناع برای درمان برخی از بیماری ها بسیار مفید می باشدکه مشهورترین آن درمان نفخ معده است، نعنا یا (به عربی: نعناع) (نام علمی: Mentha) گیاهی علفی از خانواده نعناسانان رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ می باشد. این گیاه از لحاظ ظاهر و خواص مانند گیاه پونه است با این تفاوت که برگ های نعنا بوی ملایم تر و کرک کمتری دارد.


 

بازدید: 218




Scroll to Top