• شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: 429793
تاریخ انتشار: پنج شنبه, ۰۳ آذر ۱۴۰۱ ۲۰:۰۱

زندگی پر پولی که کود به من هدیه کرد

با شروع زندگی خود با سرمایه ای که از قبال فعالیت خود در زمینه کود به دست آورده بودم تصمیم گرفتم که برای عده ای اشتغالزایی کنم و نیرو جذب کنم، حال در ادامه برویم تا بیشتر با این محصول آشنا شوید.

کود زیستی مایع

قیمت کود زیستی مایع باعث پرفروش تر شدن این محصول شده است، همانطور که می دانید کودها در انواع شیمیایی، زیستی و گیاهی تولید می شوند که نوع شیمیایی آن در مراکز تولید محصولات شیمیایی و آزمایشگاه های تخصصی به توید می رسند و نوع زیستی آن با ترکیب فضولات حیوانی و یا انسانی تولید می شود که در نوع خود برای گیاهان بسیار اثر بخش و مفید خواهد بود و نوع گیاهی آن از پسماندهای گیاهان و شاخ و برگ درختانی که ریزش می کنند با ترکیب افزودنیهای دیگر تولید می شوند.

امروزه رشد و پرورش گیاهان مختلف و درختان باغها بدون وجود و استفاده از کودهای مخصوص امکان پذیر نیست و یا ممکن است که بدون کود محصول خوبی بدست نیاید و گیاه باردهی مناسبی نداشته باشد.

از طرف دیگر برخی از این کودها حکم آفت کش را برای گیاه دارند و در صورتی که در پای گیاه مصرف نشوند امکان هجوم حشرات به گیاه وجود دارد که محصولات و میوه ها را دچار آفت می کنند و از کیفیت محصولات بدست آمده می کاهند.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (27).jpg

کود اوره

قیمت کود اوره جزو مناسب ترین کالا به شمار می آید، کود اوره با کیفیترین کود در نظر گرفته می شود زیرا در خاک متحرک است. وقتی که برای اولین بار در خاک به کار گرفته می شود اوره در محلول خاک حل می شود و به آمونیوم و سپس به نیترات تبدیل می شود.

زمان مورد نیاز برای اوره تا تبدیل به آمونیوم شود به شرایط دما و رطوبت بستگی دارد. اغلب، این واکنش 24 ساعت بعد از استعمال رخ خواهد داد و در مدت 2 تا 5 روز کامل می شود.

البته، این واکنش در سرما و شرایط اشباع از آب خیلی کندتر است. اوره دسترسی طولانی تری برای جذب توسط گیاهان و نرخ های رها شدنی که با دقت بیشتری مرتبط با رشد گیاه هستند.

کود اوره مقدار نیتروژن بالایی در حدود 46 درصد دارد. یک ترکیب شیمیایی آلی کریستالی سفید و خنثی که توانایی سازگاری با همه ی زمین ها و محصولات را دارد اوره یک محصول زائد است که به طور طبیعی از متابولیسم پروتئین در انسان و همین طور سایر پستانداران، دوزیستان و برخی ماهی ها به وجود می آید.

البته اگر کود اوره درست در مکان و زمان مناسب به کار گرفته نشود مشکلاتی هم به بار خواهد آورد.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (28).jpg

کود فسفات آلی

قیمت کود فسفات آلی به عوامل متعددی بستگی دارد که خواهید خواند، امروزه لزوم استفاده از کودهای شیمیایی در کشاورزی بر هیچکس پوشیده نیست. سالهاست که برای تغذیه بهتر و رشد بیشتر گیاهان و محصولات کشاورزی از کودها استفاده می شود.

کودهای شیمیایی به دلیل اقتصادی بودن، حجم کمتر و در عین حال بازدهی بیشتری که دارند بیش از کودهای آلی و زیستی مورد توجه کشاورزان و باغداران قرار می گیرند.

تا جایی که استفاده از کودهای شیمیایی بخش جدایی ناپذیری از صنعت کشاورزی و باغداری بشمار می آید. یکی از ساده ترین و در دسترس ترین انواع کود شیمیایی، کود سوپر فسفات است که به صورت گرانول و پودری عرضه می شود.

به دلیل توجه کشاورزان به کود سوپر فسفات گرانوله تولیدکنندگان بسیاری به سمت تولید این محصول رفته اند. خط تولید کود سوپر فسفات گرانوله پیچیدگی زیادی ندارد اما در عین حال بازدهی خوبی دارد. هر چه کیفیت محصول تولید شده بالاتر باشد خرید محصول تضمین بیشتری خواهد داشت.

C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (29).jpg


 

بازدید: 266




Scroll to Top