• جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: 429822
تاریخ انتشار: شنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ۲۳:۴۹

برای قرار گرفتن در ریل ثروت وارد حوزه پسته شدم

با توجه به این موضوع که پسته یکی از خشکبار های خوش طعم و بسیار پرطرفدار در جامعه می باشد و به دلیل خواص بسیار آن قیمت نسبتا بالایی هم دارد تصمیم گرفتم وارد این حوزه شوم تا به ثروت و موفقیت برسم و در ادامه بهترین محصولات خود را همراه شما بررسی خواهیم کرد.

پسته خام درجه یک

برای داشتن خرید پسته خام درجه یک موفق و با کیفیت باید قبل از خرید یک محصول از ویژگی های بارز آن محصول با درصد های بالا آگاهی پیدا کرد تا بتوان یک خرید مطمعن را به ارمغان آورد. در خرید پسته خام درجه یک باید به عواملی و ویژگی هایی که یک پسته مناسب می تواند داشته باشد توجه کرد و در مورد پسته ریزی که خواهان تهیه آن هستیم مقایسه شود.

در خرید پسته باید توجه داشت که آن پسته از درصد تمیزی بالایی برخوردار باشد و در میان محصول هیچ گونه آفاتی مشاهده نشود و هم چنین درخرید پسته باید دقت کرد که بوی کهنه گی ندهد. قیمت این نوع پسته مانند باقی ارقام پسته به عوامل متفاوت و زیادی بستگی دارد که یکی از این عوامل نوسانات بازار خرید و فروش پسته می باشد و همین سبب شده که پسته همواره قیمت های مختلفی را به خود اختصاص دهد.

پسته درشت

شکل ظاهری پسته درشت اکبری درجه یک به صورت بیضی شکل و کشیده است که یکی از خوش طعم ترین ارقام پسته در بازار است. در واقع همین طعم خاص و دلچسب آن است که سبب تمایز و خاص شدن این نوع پسته در میان سایر انواع پسته شده است و آن را به جزئی جدانشدنی از اجزای آجیل به ویژه آجیل عید تبدیل کرده است و بسیاری از این نوع پسته به عنوان پسته مجلسی یاد می کنند.

با توجه به کیفیت بسیار بالای پسته اکبری، این نوع پسته را یکی از انواع پسته های مرغوب صادراتی در ایران می دانند و از این رو بازار خرید و فروش پسته اکبری علاوه بر ایران در بازارهای بین المللی نیز بسیار داغ بوده و همواره مشتریان خارجی محصول پسته ایران خواهان خرید پسته اکبری درجه یک هستند.

پسته تواضع

در این بخش و در ادامه معرفی پسته تواضع و برای توضیح بیشتر باید بگوییم که پسته اکبری که یکی از مرغوبترین انواع پسته خندان می باشد، دارای رنگ پوسته سفید و روشن است و رنگ مغز آن نیز بسیار روشن و تازه و بدون هر گونه نشانه ای از تیره و کدر بودن است. در واقع تازه بودن این محصول را به راحتی از روی رنگ مغز و پوسته آن می توان تشخیص داد و در واقع درجه بندی این محصول نیز از روی رنگ و شکل ظاهری آن صورت می گیرد و از این پسته اکبری درجه یک را یکی از بهترین انواع پسته در ایران می دانند.

در این مورد همچنین باید خاطر نشان کنیم که پوسته این محصول نیز همواره باید سالم و بدون هیچگونه اثر و نشانی از آفت باشد و همینطور خندان بودن و عدم بسته بودن پوست سخت پسته در تعیین درجه و کیفیت آن بسیار مهم است. بنابراین سه فاکتور اندازه و شکل ظاهر و رنگ پوسته و مغز و خندان بودن یا نبودن محصول پسته اکبری در تعیین درجه و کیفیت و در نتیجه قیمت این محصول بسیار تأثیرگذار خواهد بود.


 

بازدید: 249




Scroll to Top