• پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: 430014
تاریخ انتشار: جمعه, ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ۱۶:۳۹

شیوه ی اصولی گرفتن آب پرتقال جهت تهیه ی سس

 

ابتدا پرتقال ها را پوست بگیرید. مغز و لایه های سفید را از قسمت های نارنجی جدا کنید. اگر دوست دارید سرد شود، می ‌توانید آن‌ها را در ظرفی بریزید و 20 تا 30 دقیقه قبل از مخلوط کردن در یخچال بگذارید. پس از آماده شدن، تکه های پرتقال را در یک شیشه مخلوط کن یا مخلوط کن بریزید. اکنون قیمت روز پرتقال به گونه ای می باشد که می توان آن را به راحتی تهیه کرد.

2 قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید. این اختیاری است و در صورت تمایل می توانید از آن صرف نظر کنید. میکسر یا مخلوط کن را با سرعت کم تا متوسط ​​چند ثانیه کار کنید تا مخلوط حالت خمیری پیدا کند و پرتقال ها له شوند. یک صافی را روی یک کاسه بگذارید و آب آن را در آن بریزید. می توانید از آبکش یا آبکش مشبک استفاده کنید.

از یک قاشق برای فشار دادن و حرکت دادن خمیر به اطراف استفاده کنید تا به صاف کردن آب میوه کمک کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که آب تا حد ممکن در کاسه صاف شود.

فقط باید پس از صاف شدن تمام آب میوه، خمیر رشته ای باقی بماند. باید پالپ را دور بریزید زیرا تلخ می شود یا می توانید آن را به کمپوست خود اضافه کنید.

آموزش آماده کردن سس پرتقال

ابتدا با زنجبیل و سیر تازه خرد شده شروع می کنید. 1 قاشق چایخوری روغن با طعم خنثی اضافه کنید. سیر و زنجبیل خرد شده را حدود 2 تا 3 دقیقه بپزید تا معطر شود. خرید بلال عمده و آماده کردن نشاسته ذرت نمی تواند گزینه ی خوبی باشد زیرا زمان بر می باشد.

در یک کاسه کوچک، از 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و ¼ فنجان آب، دوغاب درست کنید. دوغاب نشاسته ذرت به سادگی مخلوطی از آب سرد و نشاسته ذرت است که اغلب به عنوان یک عامل غلیظ کننده در سس های آسیایی استفاده می شود. دوغاب را به سس اضافه کنید و 5 دقیقه هم بزنید تا غلیظ شود.

نکات کلیدی در تهیه ی سس پرتقال

شما می توانید به منظور خوشرنگ شدن سس پرتقال، مقداری زعفران به آن اضافه کنید. اگر در آب پرتقال از لیمو ترش استفاده نکردید لازم است چند قاشق غذا خوری لیمو ترش به ترکیبات سس خود اضافه کنید. امروزه قیمت لیمو ترش 1401 مقرون به صرفه می باشد و بهتر است آن را تازه تهیه کنید.

برخی افراد تمایل دارند شیر و وانیل نیز به محتویات سس خود اضافه می کنند که در خوش طعم شدن این سس تاثیر گذار است. اگر تمایل دارید تا پوست پرتقال را نیز درون سس خود قرار بدهید باید آن را رنده کنید. رنده پوست پرتقال را تا رسیدن به قسمت سفید رنگ ادامه بدهید. احتیاط کنید تا قسمت سفید را رنده نکنید زیرا موجب تلخی سس می شود.

.

.


 

بازدید: 222




Scroll to Top