• پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: 430025
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۵۹

مراقبت از پوست با مصرف سیب زمینی

 

ویتامین C و B کمپلکس و همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر و روی ممکن است برای پوست مفید باشند. جدای از آن، پالپ به دست آمده از سیب زمینی خام خرد شده، وقتی با عسل مخلوط می شود، ممکن است در بسته های پوست و صورت به خوبی عمل کند. این حتی ممکن است به رفع جوش ها و لکه های روی پوست کمک کند. شما می توانید با توجه به قیمت خیار سبز گلخانه ای، این محصول را نیز به ترکیب بالا اضافه کنید زیرا خیار برای پوست مانند یک داروی معجزه انگیز عمل می کند.

مجدداً، اگر این پالپ به صورت خارجی روی سوختگی ها اعمال شود، ممکن است تسکین سریع و بهبودی سریع تری داشته باشد. سیب زمینی های له شده و حتی آبی که در آن شسته شده اند نیز ممکن است برای نرم کردن پوست خشن، به خصوص اطراف آرنج، بسیار مفید باشند.

سیب زمینی التهاب را در بدن کاهش می دهد

طبق یک مقاله تحقیقاتی، سیب زمینی ممکن است در کاهش التهاب داخلی و خارجی بسیار موثر باشد. از آنجایی که آنها نرم هستند، به راحتی هضم می شوند و ممکن است مقدار زیادی ویتامین C (آنتی اکسیدان بسیار خوبی که ساییدگی و پارگی بافت را ترمیم می کند)، پتاسیم و ویتامین B6 داشته باشند، ممکن است هر گونه التهاب در روده و دستگاه گوارش را تسکین دهند. خرید انار عمده و مصرف آن نیز در کنار سیب زمینی برای از بین بردن التهابات در بدن بسیار موثر می باشد.

آنها ممکن است یک عنصر غذایی بسیار خوب برای کسانی که زخم دهان دارند نیز باشند. بنابراین، افرادی که از آرتریت و نقرس رنج می برند، ممکن است از سیب زمینی برای اثرات ضد التهابی خود استفاده کنند. با این حال، این سبزی ساده ممکن است باعث افزایش وزن شود که این شرایط را تشدید می کند و معمولاً با گوشت مصرف می شود و سایر غذاهای غنی که نقرس را بدتر می کنند. بنابراین، باید تعادل خوبی برقرار شود.

سیب زمینی عملکرد مغز را بهتر می کند

عملکرد صحیح مغز ممکن است تا حد زیادی به سطح گلوکز، تامین اکسیژن، اجزای مختلف کمپلکس ویتامین B و برخی هورمون ها، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب مانند امگا 3 بستگی داشته باشد. سیب زمینی ممکن است تقریباً تمام نیازهای ذکر شده در بالا را برطرف کند. تمامی این موارد در سیب زمینی وجود دارد شما با توجه به قیمت روز سیب زمینی، می توانید در حجم بالایی این محصول را خریداری و مصرف کنید.

آنها ممکن است کربوهیدرات بالایی داشته باشند و در نتیجه ممکن است سطح خوبی از گلوکز در خون را در افراد بدون دیابت نوع 2 افزایش دهند. این ممکن است مانع از ایجاد خستگی در مغز شود و فعالیت شناختی و عملکرد شما را بالا نگه می دارد.

در مرحله بعد، مغز به اکسیژن نیاز دارد که توسط هموگلوبین موجود در خون حمل می شود. ماده اصلی تشکیل دهنده آن آهن است. سیب زمینی ممکن است حاوی آهن نیز باشد. بنابراین، آنها ممکن است به رساندن اکسیژن به مغز کمک کنند. همچنین ممکن است طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی در سیب زمینی وجود داشته باشد که ممکن است بر عملکرد مغز تأثیر مثبت بگذارد، از جمله فسفر، روی و ویتامین های B کمپلکس. خواص گشادکنندگی عروق پتاسیم نیز ممکن است به دلیل افزایش جریان خون به آن، با تحریک عملکرد مغز مرتبط باشد.


 

بازدید: 252




Scroll to Top