• شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: 430067
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ۲۰:۲۵

زمان پرورش سیب زمینی چه موقع است؟

زمان پرورش سیب زمینی چه موقع است؟

سیب زمینی باغی را می توان به محض اینکه خاک کار کرد کاشت. برای بسیاری از باغبانان، این حدود 2 هفته پس از آخرین یخبندان بهاری است. اما آگاه باشید که محصولات اولیه ممکن است در اثر خاک خیلی مرطوب از بین بروند زیرا دانه های سیب زمینی پوسیده می شوند. خرید سیب زمینی عمده در زمان کاشت این محصول کاهش پیدا می کند.

برای تعیین زمان کاشت بیش از تقویم به خاک توجه کنید. خاک نباید آنقدر خیس باشد که به هم بچسبد و کار سخت باشد. ابتدا بگذارید کمی خشک شود. اگر بهار دیررس و مرطوب دارید، می توانید بعداً - تا آوریل (بسته به مکان) یا حتی ژوئن، به خصوص در ظروف، بکارید. در مناطق خنک‌تر، برخی از باغبانان اولین محصول سیب‌زمینی زودرس را در اوایل تا اواسط آوریل، 6 تا 8 هفته قبل از میانگین آخرین تاریخ یخبندان می‌کارند . این گونه ها می توانند در برابر سرما مقاومت کنند.

در مناطق گرمتر، سیب زمینی را می توان به عنوان محصول زمستانی کشت کرد و زمان کاشت آن از سپتامبر تا فوریه است. در جایی که زمستان های نسبتا معتدلی دارند، می توانید محصول پاییزی را در ماه سپتامبر بکارید. به عنوان مثال، در فلوریدا مرکزی، باغبان ها در ژانویه سیب زمینی می کارند و در جورجیا در ماه فوریه می کارند.

شیوه ی اصولی کاشت سیب زمینی

یک تا 2 روز قبل از کاشت، از یک چاقوی تمیز و تیز برای برش سیب زمینی های بزرگ به اندازه توپ گلف، با 1 تا 2 چشم استفاده کنید. این زمان به قطعات اجازه می دهد تا ترمیم شوند، یا یک لایه محافظ روی سطح برش ایجاد کنند، که هم حفظ رطوبت و هم مقاومت در برابر پوسیدگی را بهبود می بخشد. بهترین محصولی که می توان در کنار سیب زمینی کاشت، بلال می باشد و به همین دلیل قیمت بلال عمده با سیب زمینی یکسان است. دانه های سیب زمینی کوچکتر از تخم مرغ را خرد نکنید. آنها را کامل بکارید.

سیب زمینی ها در ردیف هایی با فاصله 3 فوت از هم بهترین رشد را دارند. با یک بیل یا بیل گرد، یک ردیف سنگر به عرض حدود 6 اینچ و عمق 8 اینچ حفر کنید. قسمت پایین را تا حدود 3 اینچ باریک کنید. پخش کنید و در کودهای کهنه، کمپوست و/یا برگها مخلوط کنید.

در هر ترانشه، یک تکه سیب زمینی بذری را هر 12 تا 14 اینچ به سمت پایین قرار دهید و با 3 تا 4 اینچ خاک بپوشانید. در 12 تا 16 روز پس از کاشت، زمانی که جوانه ها ظاهر می شوند، از یک بیل استفاده کنید تا به آرامی سنگر را با 3 تا 4 اینچ دیگر خاک پر کنید و چند اینچ از گیاهان را در معرض دید قرار دهید. همانطور که آنها رشد می کنند (در چند هفته)، تا زمانی که سنگر در سطح زمین قرار گیرد، این کار را تکرار کنید.

برای حفظ رطوبت، کنترل علف های هرز و خنک کردن خاک، بین ردیف ها مالچ پاشی کنید.

روش برداشت سیب زمینی

سیب زمینی را در روزهای خشک برداشت کنید. به آرامی حفر کنید و مراقب باشید که غده ها سوراخ نشوند. از بریدن یا کبودی پوست سیب زمینی خودداری کنید. در لیست قیمت میوه و تره بار امروز شیراز، قیمت سیب زمینی با کاهش مواجه شده بود.

خاک نباید فشرده شود، بنابراین حفاری باید آسان باشد. سیب زمینی می تواند یخبندان خفیف را تحمل کند، اما زمانی که انتظار می رود اولین یخبندان سخت باشد، وقت آن است که از بیل بیرون بیاییم و شروع به کندن سیب زمینی کنیم.

سیب‌زمینی‌ های جدید، سیب‌زمینی‌ های کوچک با پوست لطیف را 2 تا 3 هفته پس از توقف گلدهی گیاهان برداشت کنید. در عرض چند روز سیب زمینی جدید بخورید (درمان لازم نیست). آنها برای مدت طولانی تری نگه نمی دارند.

سیب زمینی های بزرگتر و بالغ را 2 تا 3 هفته پس از از بین رفتن شاخ و برگ برداشت کنید. شاخ و برگ قهوه ای را برش دهید.


 

بازدید: 201




Scroll to Top