• پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: 429403
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۵۰

رژیم دارچین : آیا دارچین به کاهش وزن کمک می کند؟

رژیم دارچین چگونه است, چربی سوزی با رژیم دارچین, رژيم دارچين دار مخصوص لاغری

رژیم دارچین حدود 50 درصد میزان چربی سوزی را افزایش می دهد

 

رژیم دارچین چیست و چگونه بر لاغری و کاهش وزن موثر است؟

رژیم لاغری دارچین نوعی رژیم طبیعی و فوق العاده چربی سوز می باشد. این رژیم لاغری علاوه بر تأمین سلامت عمومی ، با ارتقای سوخت و ساز بدن زمینه ی کاهش وزن را فراهم می کند. رژیم دارچین، حاوی مقادیر فراوانی فیبر خوراکی است که نوعی احساس سیری را در بدن فرد ایجاد می کند.

آشنایی با ادویه ی دارچین

دارچین نوعی ادویه ی پرطرفدار در میان سرآشپزان است که علاوه بر خوش طعم سازی غذا، کمک شایانی در ارتقای سلامتی و کاهش وزن ایفا می کند.

سرگذشت بهره گیری از دارچین به دوره ی یونان باستان باز می گردد. در ادوار گذشته از دارچین برای درمان مشکلات گوارشی، بیماری های تنفسی، مشکلات زنان و زایمان استفاده می کردند. 

 

در دنیای امروز دارچین به عنوان ادویه ی ضد سرطان، ضد دیابت و ضد التهاب شناخته می شود. به طور کلی دو نوع دارچین با نام های کاسیا و سیلان وجود دارد. دارچین های سیلان و کاسیا از نظر ترکیبات سازنده با یکدیگر در تمایز هستند. 

دارچین کاسیا دارای عنصری مفید و گیاهی به نام کورامین است. کورامین در راستای درمان ام اس نقش شگفت انگیزی ایفا می کند. 

 

طبق تحقیقات انجام شده، دارچین کاسیا مؤثرترین ادویه در کنترل قند خون است. 

لازم به ذکر است که مصرف بیش از اندازه ی کورامین کارکرد کبد را مختل می سازد. همچنین، امکان وجود ناخالصی در دارچین پودر شده به مراتب بیشتر از چوب دارچین است. بدین جهت توصیه می شود در هنگام خرید دارچین، چوب آن را تهیه کنید سپس با استفاده از مخلوط کن در راستای پودر سازی آن اقدام نمایید. 

 

لاغری با دارچین, رژیم دارچین, رژیم دارچین و عسل

رژیم دارچین باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود

 

تاثیر رژیم دارچین در کاهش وزن

دارچین دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی است که با بهبود روند هضم غذا در معده، سلامت بدن را تأمین می سازد و نقش مؤثری در کاهش وزن ایفا می کند. 

در واقع خاصیت آنتی اکسیدانی قوی پلی فنول و چربی سوزی دارچین آن را به بهترین گزینه در خصوص کاهش وزن مبدل ساخته است. این در حالی است که خاصیت اسیدی در چای سبز نیز وجود دارد اما در راستای چربی سوزی مؤثر نمی باشد. 

 

دارچین با تأثیربخشی بر تمام قسمت های بدن، عملکرد کبد را تحریک می سازد و تمام سموم موجود در بدن را دفع می کند. در طی این فرایند حجم عمومی خون پاک سازی می شود و با کاهش التهابات سلول های چربی، منجر به کاهش وزن در فرد می گردد. 

به عبارتی دیگر، مصرف دارچین منجر به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب در بدن می شود. در طی این فرایند، کلسترول خون انسان نیز تنظیم می گردد و با متابولیزه ی کربوهیدرات ها زمینه ی کاهش وزن طبیعی فرد فراهم می شود. 

 

یک قاشق چای خوری دارچین دارای 6/1 گرم فیبر است. مکانیزم بدن انسان به گونه ای است که قادر به هضم فیبر های خوراکی نمی باشد. بدین جهت با باقی ماندن فیبر ها داخل معده، فرد احساس سیری می کند. 

از سری مزایای دیگر دارچین می توان به بهبود بیماری هایی نظیر ایدز، آلزایمر، زخم های مزمن، کاهش سردرد و سفت شدن بافت های عضلانی اشاره کرد. 

 

رژیم دارچین چگونه است, چربی سوزی با رژیم دارچین, رژيم دارچين دار مخصوص لاغری

رژیم دارچین در بازه ی زمانی پنج روزه بازدهی خوبی دارد

 

رژیم لاغری دارچین

بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته از دانشگاه بریتانیا حاکی از آن دارد که پیروی از رژیم لاغری دارچین، حدود 50 درصد نسبت چربی سوزی را به سایر رژیم های لاغری افزایش می دهد. برای این منظور مصرف کنندگان می توانند در وعده ی صبحانه 500 میلی گرم دارچین، در وعده ی ناهار 1000 میلی گرم و در وعده ی شام حدود 500 میلی گرم دارچین میل کنند. 

 

رژیم لاغری دارچین در بازه ی زمانی پنج روزه بازدهی بسیار مناسبی دارد. مصرف کنندگان می توانند این مقدار دارچین را به روش های مختلف نظیر همراه با شکلات داغ یا آغشته سازی به سیب زمینی، قهوه، شیرینی، سالاد و وعده های غذایی مورد استفاده قرار دهند.

 

چربی سوزی شکم و کمر با رژیم دارچین

چربی های ناحیه ی شکم و کمر با عنوان چربی های سفید شناخته می شود. این قبیل چربی ها نقطه مقابل چربی های قهوه ای یا خوب قرار دارند که به موجب سلول های میتوکندری حاوی آهن، در مبدل سازی غذا به یک منبع انرژی کمک شایانی می کنند. 

علاوه بر این، چربی قهوه ای از بدن در دمای زیر صفر درجه محافظت می کند و مانع نفوذ سرما در بدن می گردد.

 

ماده ای به نام سینامالدئید در دارچین وجود دارد که در بدن، موجب تشکیل فرایند ترموژنز می گردد. در فرایند ترموژنز سوخت و ساز بدن بالا می رود و با ارتقای دمای بدن، در طی این فرایند نوعی چربی سوزی و کالری سوزی قوی به ویژه در ناحیه ی شکم صورت می گیرد. 

دارچین علاوه بر چربی سوزی در ناحیه ی شکم و کمر سلولیت های زیر پوستی را نیز به طور کلی از بین می برد.

 

رژیم لاغری دارچین, خواص رژیم دارچین برای زنان, رژيم دارچين ٥ روزه

بهترین روش مصرف دارچین برای اثربخشی رژیم دارچین مصرف آن به صورت دمنوش است

 

دستور تهیه ی چای دارچین مخصوص کاهش وزن

تهیه ی چای و دمنوش دارچین به دو روش امکان پذیر است.

 

روش اول

متداول ترین روش در خصوص تهیه ی چای دارچین، افزودن چوب دارچین به آب جوشیده است. در طی این روند شما می توانید آب را در کتری یا حتی قابلمه به نقطه ی جوش برسانید سپس مقداری چوب دارچین را به آن اضافه کنید تا رنگ محلول، به قهوه ای متمایل به قرمز تغییر پیدا کند.

 

برای شیرین سازی دمنوش، شما می توانید مقداری عسل یا شکر را به چای دارچین اضافه کنید. البته توجه داشته باشید که عسل را کمی پس از خنک شدن به نوشیدنی اضافه کنید زیرا دمای بسیار بالای آب، خاصیت عسل را از بین می برد. 

علاوه بر این، شما می توانید به جای چوب دارچین، از پودر دارچین نیز استفاده کنید. 

 

روش دوم

روش دوم تهیه ی دمنوش دارچین به نوعی خیسانده ی دارچین اشاره دارد. برای این منظور شما می توانید مقداری دارچین را داخل لیوان قرار دهید و پس از اضافه کردن آب، آن را به مدت یک شب نگه دارید. 

بهترین اثر بخشی دمنوش خیس شده ی دارچین، میل کردن آن در هنگام صبح به صورت ناشتا است. 

 

راهکارهایی در خصوص افزایش چربی سوزی در رژیم دارچین 

مصرف دارچین به تنهایی و به صورت غیر اصولی موجب کاهش وزن نمی گردد. بدین جهت نوعی افزودنی هایی توسط متخصصان تغذیه در نظر گرفته شده است که در تشکیل رژیم غذایی سالم مؤثر می باشد. 

 

دارچین به همراه عسل

ترکیب دارچین و عسل یک ترکیب فوق العاده شگفت انگیز است که با متوقف سازی روند تجمع چربی در بدن، کمک شایانی به کاهش وزن می کند. در واقع عسل به موجب افزایش سرعت متابولیسم بدن، نوعی ماده ی طبیعی و مؤثر در کاهش وزن به شمار می آید.

 

به منظور تهیه ی دمنوش دارچین و عسل می توانید نصف قاشق چای خوری دارچین و نصف قاشق چای خوری عسل را به یک لیوان حاوی آب گرم (ترجیحا جوشانده شده) اضافه کنید. توصیه می شود دمنوش عسل و دارچین را صبح ها با معده خالی و شب ها قبل از خواب میل نمایید. 

 

در حقیقت ترکیب عسل و دارچین در رژیم های غذایی با انگل زدایی و از بین بردن قارچ های موجود در سیستم گوارش، از شکل گیری مشکلات گوارشی جلوگیری می کند. بدین جهت فرایند کاهش وزن را تسریع می بخشد.

 

چربی سوزی با رژیم دارچین, رژيم دارچين دار مخصوص لاغری, فواید رژیم دارچین

 دارچین و عسل ترکیب خوبی برای توقف تجمع چربی ها در بدن است

 

پودر دارچین به همراه شیر

به طور کلی ترکیب دارچین و شیر یکی از ترکیب های پر خاصیت و مشهور در رژیم غذایی دارچین است. در واقع مصرف دارچین به همراه شیر گرم، با تسریع روند هضم مواد غذایی در معده، خوابی آرام و عمیق را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد. 

 

به منظور تهیه ی دمنوش دارچین و شیر، در ابتدا مقداری شیر را به نقطه ی جوش برسانید به گونه ای که شکل کف به خود بگیرد. سپس لایه ی موجود بر روی شیر را به وسیله ی قاشق بردارید و مجددا شیر را بجوشانید. 

سپس مقداری از پودر دارچین را به یک لیوان شیر اضافه کنید و با کمی عسل، ترکیب کنید. افزودن مقداری هل نیز طعم بی نظیری به دمنوش دارچین اضافه می کند. 

نوشیدنی دارچین به همراه شیر برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی، محدودیت دارد.

 

مخلوط دارچین به همراه سرکه سیب

برای تهیه ی دمنوش دارچین و سرکه سیب می توانید یک لیوان آب و نصف چوب دارچین را با هم ترکیب کنید و به نقطه ی جوش برسانید. پس از مدتی یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به دمنوش اضافه کنید و هر روز صبح به صورت ناشتا آن را میل نمایید. 

 

سرکه سیب حاوی خاصیتی مشابه با دارچین است که با خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده در کاهش التهابات نقش مؤثری ایفا می کند. تحقیقات انجام شده در مزایای سرکه سیب حاکی از آن دارند که سرکه سیب موجب کاهش اشتها در فرد می شود و با افزایش مدت زمان سیری در کاهش وزن نقش دارد. 

 

دارچین به همراه لیمو

لیمو یکی از عوامل مؤثر در کاهش وزن به شمار می آید. ترکیب دارچین و آب لیمو با تسریع فرایند لاغری، از چاقی های مزمن نیز جلوگیری می کند. 

در واقع آب لیمو به روند هضم غذا کمک می کند و با پاک سازی کبد، در فرایند لاغری نقش مؤثری ایفا می کند. آب لیموی تازه دارای عنصری به نام فلاونوئید است. فلاونوئید میزان گلیسیرید و کلسترول بدن را تنظیم می کند. همچنین ویتامین C موجود در لیمو، روند سوخت و ساز بدن را ارتقا می بخشد. 

 

برای تهیه ی دمنوش دارچین و آب لیمو می توانید در یک لیوان حاوی آب جوشیده، نصف قاشق غذا خوری دارچین و یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه را با هم ترکیب کنید. این دمنوش خانگی با ترکیب عسل، انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می سازد.

 

دارچین و زغال اخته

تحقیقات انجام شده حاکی از آن دارند که ترکیب زغال اخته و دارچین میزان جذب چربی های بدن را طرز چشمگیری کاهش می دهد. 

زغال اخته میوه ای درختی می باشد که با طعم شیرین و ترش، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. این میوه ی درختی، دارای ماده ای به نام پلی فنول است که با ایجاد اشتهای کاذب منجر به کاهش وزن می گردد. 

 

از دیگر ترکیبات مؤثر دارچین در راستای چربی سوزی در رژیم دارچین می توان موارد زیر را نام برد:

• پودر دارچین به همراه زنجبیل

• دارچین و اسفناج

• دارچین به همراه لیمو

• دارچین به همراه قهوه

• دارچین به همراه میخک 

• دارچین به همراه هل

• دارچین به همراه زغال اخته

• دارچین به همراه زرد چوبه

• دارچین به همراه فلفل سیاه

 

فواید رژیم دارچین, لاغری با دارچین, رژیم دارچین, رژیم دارچین و عسل

توجه داشته باشید رژیم دارچین برای افراد با بیماری های آسم محدودیت دارد

 

محدودیت های رژیم دارچین

به طور کلی عدم رعایت حد اعتدال در مصرف هر نوع ماده ی خوراکی، زمینه ی بروز عوارض جانبی را فراهم می کند. 

از سری نشانه های عوارض جانبی و حساسیت در رژیم دارچین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• آسم

• درد معده

• عطسه 

• حالت تهوع

• مشکلات پوستی

• افسردگی

• اضطراب

• تشدید تپش قلب

• اختلال خواب

• مسمومیت کبد 

• مشکلات تنفسی

 

توجه داشته باشید که در صورت بروز هر یک از علائم مذکور، رژیم دارچین را متوقف کنید و با متخصص تغذیه ی مربوطه مشورت نمایید. علاوه بر این، توصیه می شود روزانه از مصرف بیش تر از یک قاشق چای خوری دارچین پرهیز کنید. 

 

منبع : بیتوته

 


منبع: https://www.beytoote.com/health/dietary/cinnamon-diet02-loseweight.html
بازدید: 3908

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

کد امنیتی
کد جدید




Scroll to Top